חוקת - מה הבעיה?!

במשלוח הנחשים כדי להענשים את עם ישראל, אפשר ללמוד עוד משהו על מערכות יחסים בין אנשים, האם העונש הוא הפתרון ?

חדשות כיפה הראלה ישי 25/06/15 11:23 ח בתמוז התשעה

חוקת - מה הבעיה?!
פרטי, צילום: פרטי

בעיות ומשברים הם לא מילים גסות, אין טעם לנסות להתכחש ולשכנע את עצמנו שאין בעיה ושהכל בסדר. ככל שנזדרז להגדיר את הבעיה, כך נוכל להגיע אל הפתרון מוקדם יותר.

בפרשתנו "חוקת" שוב עם ישראל מתלונן וסר מהדרך הישרה. בתגובה, שולח הקב"ה נחשים להעניש את העם. לאחר שרבו החללים והנופלים הבין העם את הטעות והתחרט, משה רבנו שוב התפלל לפני הקב"ה שימחל להם על מעשיהם ויכפר על עוונם. שוב הקב"ה נענה. אך הפעם לסליחה ולמחילה מצורף ציווי יוצא דופן: "עשה לך שרף ושים אותו על נס והיה כל הנשוך וראה אותו וחי" (במדבר כא, ח)- צריך לקחת נחש מנחושת ולשים אותו על עמוד גבוה באמצע המחנה, כל מי שהיה ננשך ע"י נחש היה מסתכל על הנחש ונרפא.

כמובן שלא הנחש הוא המרפא, אלא מלך מלכי המלכים הקב"ה שמידו הכל והוא תקיף ובעל היכולות והכוחות כולם. אך במעשה הזה ביקש אבינו-מלכנו ללמדנו לקח חשוב עד מאוד. בשביל לפתור בעיה, להתגבר עליה ולצלוח אותה בהצלחה, צריך קודם כל לראות אותה, לא לפחד להגדיר אותה, להוציא אותה לאור עולם, פשוט להסתכל לה בעיניים.

אם יש משהו שמפריע לבן/בת הזוג, לא יעזור להדחיק ולהכחיש את עצם קיומה של הבעיה, אדרבה- דווקא אם נתייחס אליה בכבוד הראוי וניתן לה את כל תשומת הלב שמגיעה לה, נעלה אותה על נס ולא נתבייש להודות: יש בעיה, נצליח להתגבר ולהתקדם, להתגבר על עוד קושי ולחזק את התא המשפחתי והקשר הזוגי.

הכותבת היא בעלת משרד השידוכים דו-לב.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן