Warning: implode(): Invalid arguments passed in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/cpt/maamar/single.php on line 105
''שנהיה לראש ולא לזנב'' - כיפה

''שנהיה לראש ולא לזנב''

" אנו מברכים בראש השנה "שנהיה לראש ולא לזנב" כיון שחברה אנושית היא כמו גוף האדם. יש בה אנשי מחשבה ואנשי כפים, "ראש" ו"זנב" שמשלימים אחד את השני. העולם צריך לכולם..."

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 21/12/02 00:00 טז בטבת התשסג


אנו מברכים בראש השנה "שנהיה לראש ולא לזנב" כיון שחברה אנושית היא כמו גוף האדם. יש בה אנשי מחשבה ואנשי כפים, "ראש" ו"זנב" שמשלימים אחד את השני. העולם צריך לכולם, ומותר לנו לברך שמעמדינו בעולם יהיה של "ראש" ולא של "זנב".
מה עוד כלול בברכה הזו?
- שנלך לפי ה"ראש שלנו" ולא נגרר כזנב אחרי אינטרסים של מדינות אחרות, שנוביל אנחנו ולא נשרת אחרים.
- שנלך קדימה לכיוון הראש ולא קדימה לכיוון הזנב. שנעסוק בעליה, שנבנה, נפתח, נגדל ונגדיל, שלא נעסוק בירידה, שלא נעסוק בפינוי ישובים והריסת ערים.
- שנהיה מושקעים בראש, במחקר לימודים ופיתוח ולא נשקיע את כל עצמינו, כספינו וזמנינו בתרבות הספורט, הגוף והבגדים.
- שמעשינו יהיו "במחשבה תחילה" ולא נאמר "סמוך, יהיה בסדר". שלא נאלץ להגרר ל"ועדות חקירה" אחרי התקלות לשם "הפקות לקחים".
- שבית הדין הבין לאומי ישפוט מכאן על פי הערכים שיצאו לעולם מאתנו. שנמשיך להנחיל לעולם אמות מידה של יושר כמו שעשינו עד היום דרך 3,000,000,000 ספרי התנ"ך שהופצו בעולם ומלמדים צדק דרך סיפור החיים של העם שאנחנו חלק ממנו.
- שנזכור כי העיניים של האדם נמצאות לפנים ולא לאחור כדי שנסתכל קדימה ונחשוב על מה שאפשר לעשות. שנסתכל על העבר רק כדי ללמוד על היכולות שלנו, שנשאב ממנו כוח לעתיד, שנלמד ממנו לא ליפול שנית.
- שלא נשקע בהתחשבנויות על תקלות וכישלונות. שנדע לסלוח בלב שלם, שלא נגרור כאב צער לכל מקום וזמן. שנלך אחרי הראש המביט קדימה ולא אחרי הזנב המכשכש מאחור.
- שנהיה יעילים כמו הראש שיודע לעשות דבר מושלם, ולא נלחם מלחמת נצח כמו שהזנב נלחם בזבובים הטורדניים, מלחמה שלעולם לעולם אינה נגמרת.
והעיקר לזכור כי חכמינו הדריכו אותנו בפרקי אבות שעדיף להיות זנב לאריות ולא ראש לשועלים. גם בגלל שזנב של אריה הוא עדיין אריה. וראש של שועלים הוא,,, שועל. וגם בגלל שהעולם הוא כמו גלגל וגם מי שהיה "זנב האריות" עוד יכול עוד להיות "מלך האריות".
אז החזיקו ידים חזק לבן הזוג שלכם ואימרו לו מכל הלב "שנה טובה". "הרבה הרבה הצלחה" ו"שנהיה לראש ולא לזנב". כוונו על כל המשמעויות שכתבנו לעיל. ואם יהיו לכם הסברים נוספים לברכה זו, נשמח לקרוא אותם בתגובותיכם.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן