בנט ו- 5,000 איש שרים ירושלים של זהב בשיח' ג'ראח

יו"ר הבית היהודי קיים סיור לילי ברחובות ירושלים בהשתתפות יותר מ-5000 איש. במהלך הסיור שרו האלפים כשבנט שר ומנגן איתם בגיטרה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 28/05/14 08:28 כח באייר התשעד

בנט ו- 5,000 איש שרים ירושלים של זהב בשיח' ג'ראח
דוברות בנט, צילום: דוברות בנט

יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט קיים אמש (רביעי) סיור לילי בירושלים שנמשך עד לפנות בוקר, לציון יום ירושלים, במהלכו משחררי ירושלים, וביניהם ח"כ לשעבר משה פלד, סיפרו על הקרבות שעברו. לאירוע הגיעו מעל ל- 5,000 איש. בין האלפים ניתן היה למצוא את מגוון סוגי הציונות דתית, חילונים וחרד"ל. בעקבות ההצלחה הגדולה של האירוע בנט הודיע כי הסיור יהפוך למסורת והוא ייערך בכל יום ירושלים. "אני פשוט מתרגש", אמר בנט. "אני רואה פה חרדים, חילונים ודתיים. עם ישראל".

(צילום: דוברות בנט)

התחנה הראשונה היתה בגבעת התחמושת. בנט, לבוש בחולצת טי-שרט ומכניסי ג'ינס הדריך את הקהל על המקום ועל ההיסטוריה של העיר שקיימת מזה 3018 שנה, על כיבוש דוד, על הגירוש עשרת השבטים. סיפר על ההיערכות הלקויה של מדינת ישראל במלחמת השחרור. "החודש הקשה ביותר היה מרץ 48', חודש לפני עזיבת הבריטים. באותו חודש נעלו את העיר. מפקדי הצבא באו לבן גוריון ואמרו לו, אי אפשר להמשיך להילחם על ירושלים. אם נמשיך נאבד את כל המדינה. בן גוריון אמר: לא, אבל לא רק שאיני מקבל את העצה שלכם. אני פוקד עליכם לדלל את כל הכוחות בארץ ולרכז מאמץ על פריצת הדרך לירושלים. נסכן את כל הארץ בשביל לכבוש את ירושלים, כי אין מדינת ישראל בלי ירושלים.

"ואז יצאו למבצע נחשון ופרצו את הדרך לירושלים. במהלך המלחמה ניסינו לכבוש גם את העיר העתיקה ונכשלנו. למה? כי היינו מפוצלים. ההגנה והאצל לא לחמו יחד והמלחמה נגמרה כשהעיר העתיקה בידי הירדנים. במשך 19 שנה היו גדרות. כל השכונות ליד הגבול הפכו להיות שכונות מצוקה".

מגבעת התחמושת, בנט הוביל בהליכה מהירה את אלפי המשתתפים, כשבדרך הוא מצטלם עם עשרות שביקשו ממנו, לאנדרטת הע"ח של הצנחנים. הוא סיפר על הר הצופים שהפכה להיות מובלעת עד מלחמת ששת הימים, עד שבאחת הפעמים שיירה עלתה על מוקש, מי שירד מהאוטובוס נורה למוות, ו- 78 אנשי השיירה נהרגו.

בתחנה הבאה, קבר שמעון הצדיק בשיח' גראח, בנט והמשתתפים פצחו בשירת "ירושלים של זהב". משם המשיכה התהלוכה לאנדרטה של גדוד 28 סמוך לקונסוליה האמריקאית ברובע היהודי, ששם נהרגו הרצל הלוי, דודו של ראש אמ"ן הנושא את שמו, ואבנר גץ בנו של הרב גץ. "לצערנו בירות העולם לא מכירות בירושלים", אמר בנט. "אבל אנחנו לא דואגים. חיכינו 3000 שנה. ראינו אימפריות באות והולכות, רק נצח ישראל לא ישקר. רק לעם ישראל יש סבלנות".

כשהגיעו לאנדרטה שמע שבנט שלילי הורביץ, בתו של רב הכותל, נמצאת במקום והזמין אותה לדבר בספונטניות. אמש (ג') הבאנו ב'כיפה' את מכתבה של לילי הורביץ ומכתב התגובה של רב הכותל הנוכחי הרב שמואל רבינוביץ למשפחתה.

בנט עם לילי הורביץ

צפו באלפים שרים ירושלים של זהב

[embed]

]

(צילום: דוברות בנט)

התחנה הבאה היתה קרוב לשער יפו, שם בנט הצטלם "סלפי" ל"אם כל הסלפים", עם עשרות משתתפים. זו היתה התחנה האחרונה לפני הגעה לגיא בין הינום, בו התקיים שירה בציבור. בנט שר וניגן בגיטרה את השיר הכותל"