ח"כ גילה גמליאל כותבת על המקדש

קם לנו דור של מסירות נפש והקרבה. דור של אהבת חינם שהגיע ללוויות של החיילים הבודדים שהפכו בן רגע למשפחה אחת. כך נהפוך את האבל לשמחה ואת היגון ליום טוב

חדשות כיפה ח"כ גילה גמליאל 30/07/14 18:47 ג באב התשעד

ח"כ גילה גמליאל כותבת על המקדש
כיפה, צילום: כיפה

ההיסטוריה של עמנו רצופה פרקי שעבוד וגאולה לסירוגין. משעבוד מצרים לכיבוש הארץ, מחורבן בית ראשון לשיבת ציון ומחורבן בית שני ועד השיבה לארץ.

עוונות העם והסתאבותו הם שהביאוהו לגולה. זה החל אי שם על סף הכניסה לארץ בשליחת המרגלים לעמוד על טיבה של הארץ, כשרובם מוציאים את דיבת הארץ רעה ומניאים את העם להגיע ליעד הנכסף. מחטיאים את המטרה וגוזרים כליה על עם שלם למות במדבר ללא מטרה, ללא מצבה, שם וכתובת. כפגרים חסרי תועלת.

השפעתם של המרגלים, נבחרי העם, הביאה עם שלם לבכיית חינם שהייתה בליל תשעה באב. בכייה שתפסה את מקום הבשורה - למלא את השליחות ביישוב ופיתוח הארץ המובטחת. על כך מציינים חז"ל את אבן הדרך - בכיית החינם שהפכה בכייה לדורות מחייבת מחשבה ובינה יתרה על מנת ללמוד כיצד למנוע הישנות מעשים שהביאו אסונות אלה על העם לדורותיו.

כפי שמובא בכתובים: מקדש ראשון מפני מה חרב? מפני שלושה דברים שהיו בו: עבודה זרה, גילוי עריות ושפיכות דמים. אבל מקדש שני שהיו עוסקים בתורה ובמצוות וגמילות חסדים מפני מה חרב? מפני שהייתה בו שנאת חינם. שנאה זו שקולה כנגד שלושת העבירות הגדולות, שנאה זו לא הצלחנו לתקן במשך אלפיים שנה.

חשוב להבין ולדעת, שאנו שונים משאר העמים. אנו העם הנאור, עם הנצח, המרים את לפיד המוסר, הערכים ואהבת האדם.

אנו עם ששרד את כל העמים בכל ההיסטוריה עלי אדמות, עם שלצערנו הרב צמח מתוך החורבנות בניגוד לכל תחזית אנושית. פעמים רבות נאמר עליו שאבדה תקוותו ונכחד זכרו והנה קמה אלומתו וגם ניצבה.

דור של מסירות נפש, הקרבה למען העם והארץ, דור של אהבת חינם, דור של נחמה וזקיפות קומה שנתגלה לעינינו כשהחל בתפילות, אחדות עם שלם למען שלושת החטופים ונתחבר בקו ישיר בהלוויותיהם של החיילים הבודדים שבן רגע הפכו למשפחה אחת בהלוויות עם עשרות אלפי איש.

אומנם אנו 'עם לבדד' אך איש מאתנו לעולם אינו לבד. את האבל נהפוך לשמחה, את היגון ליום טוב , את הגואל לגאולה לקיים את דברי הנביא ישעיהו: ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה ושמחת עולם על ראשם ששון ושמחה ישיגון נסו יגון ואנחה אמן.

גילה גמליאל היא חברת כנסת מטעם הליכוד וסגנית יו"ר הכנסת