ח"כ ניסן סלומינסקי כותב על המקדש

הגאולה לא מגיעה כי כל אחד מתופסי התורה מחזיק רסיס מהאמת הגדולה וחושב שהאמת רק אצלו. אם אנחנו רוצים שייבנה בית המקדש אנחנו חייבים להבין שהאמת היא צירוף של כל הרסיסים

חדשות כיפה ח"כ ניסן סלומינסקי 29/07/14 17:10 ב באב התשעד

ח"כ ניסן סלומינסקי כותב על המקדש
כיפה, צילום: כיפה

הגמרא במסכת גיטין שואלת מדוע נחרב בית השני? הרי באותו דור כולם היו תלמידי חכמים ומדובר היה בשיא פריחתה של התורה שבעל פה. התשובה של הגמרא ביומא ט היא שבית המקדש השני נחרב בגלל שנאת חינם.

הגמרא אומרת ששנאת חינם קשה יותר משלושת העברות של עבודה זרה, שפיכות דמים, וגילוי עריות.

אומר הרב חיים ויטל תלמידו של הארי הקדוש שהאמת הגדולה התפוררה להרבה רסיסים ומאז כל אחד מהמנהיגים וגדולי התורה תופס לו רסיס אחד וחושב שהוא מחזיק את האמת, כל האמת, ושרק אצלו נמצאת האמת.

לכן הגאולה לא יכולה להגיע. גם היום אנחנו ממשיכים בשנאת חינם שבגינה חרב הבית. כל אחד מתופסי התורה וכל קבוצה או עדה ממחזיקי התורה מחזיק רסיס מהאמת הגדולה וחושב שהאמת היא אצלו ורק אצלו.

אם אנחנו רוצים שייבנה בית המקדש אנחנו חייבים להבין שהאמת היא צירוף של כל הרסיסים שכל אחד מאיתנו מחזיק. כמו פאזל, שכשהוא שלם ניבטת אלינו תמונה יפה מאוד. כל ילד קטן יודע שכדי לקבל את התמונה היפה הזאת צריך לחבר את החלקים בסדר הנכון.

כך צריך לעשות גם בעולמנו, לחבר את כל החלקים שאנו מחזיקים וביחד נקבל את התמונה הגדולה. זוהי גם תפיסתו של הרב קוק שלא באה לחדש עוד שיטה ביהדות אלא באה לחבר את כולם. וליצור הרמוניה גדולה. ועל ידי זה תפסק שנאת חינם ותבוא הגאולה.

הכותב הוא חבר כנסת מטעם הבית היהודי ויו"ר וועדת הכספים בכנסת

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן