בניו יורק טיימס הבהירו שברגותי רוצח, ח"כ עודה הביע בו תמיכה

בעיתון האמריקני מיהרו להתייחס לסערה שעורר מאמרו של ברגותי שפורסם אצלם והבהירו כי מדובר ברוצח. ח"כ עודה כתב בדף הפייסבוק לצד תמונתו של המחבל הכלוא כי "החופש לאסירי החופש, די לכיבוש"

חדשות כיפה משה ויסטוך 18/04/17 10:00 כב בניסן התשעז

בניו יורק טיימס הבהירו שברגותי רוצח, ח"כ עודה הביע בו תמיכה
פלאש 90. מרים אלסטר, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

ב-'ניו יורק טיימס' לא נשארו אדישים לביקורת הציבורית מישראל על המאמר של מרוואן ברגותי שפורסם אצלם, ופירסמו היום (ג') הבהרה מאוחרת על כך שמדובר ברוצח. עוד לפני כן, יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה, כתב כי הוא תומך המאבק האסירים הפלסטינים ובראשם בברגותי שנשפט על רצח ישראלים רבים.

אתמול פורסם בעיתון האמריקני מאמר של מרוואן ברגותי תחת הכינוי 'מנהיג פלסטיני ואיש פרלמנט', זאת מבלי שצויינה עובדת כליאתו בכלא הישראלי בעוון שורת מעשי טרור שגבו את חייהם של לא מעט ישראלים.

היום פרסו עורכי העיתון הבהרה בה כתבו כי "המאמר מסביר את עונש המאסר של הכותב, אולם כשל במתן הקשר מספק על ידי הצגת העבירות בהן הורשע. מדובר בחמישה תיקי רצח וחברות בארגון טרור. מר ברגותי לא סיפק הגנה למעשים במשפטו, וסירב להכיר בסמכות ובלגיטימיות של בית המשפט הישראלי".

ברגותי, שנידון בעשור הקודם לחמישה מאסרי עולם ול-40 שנות מאסר, החל אתמול בהנהגת שביתת רעב של למעלה מאלף אסירים פלסטינים. במאמר שפורסם אתמול ללא אישור וידיעת השב"ס, הוא ביקר את ישראל והסביר מדוע החליט לפתוח בשביתת רעב.

"לאחר שביליתי את 15 השנים האחרונות בכלא הישראלי", כתב רב המרצחים, "הייתי הן עד והן קורבן למערכת הבלתי חוקית של מעצרים שרירותיים וטיפול נוראי באסירים הפלסטינים. לאחר שניסינו לנצל כל אופציה אחרת, החלטתי כי אין כל ברירה מלבד להתנגד להתעללות הזו על ידי שביתת רעב".

לצד הסערה שעורר טורו של ברגותי ב-'ניו יורק טיימס', הביע אמש (ב') יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה, תמיכה במאבק האסירים. "אלפי אסירים פלסטינים שובתים היום רעב", כתב עודה בדף הפייסבוק שלו והוסיף כי "כשהם מניחים את ראשם על הכרית, הם חולמים על החירות, בעוד שהסוהר חולם על בית הסוהר. ההבדל בין שני החלומות הוא ההבדל בין העם הפלסטיני לבין הכיבוש. החופש לאסירי החופש, די לכיבוש". יש לציין כי עודה צירף לפוסט שהעלה את תמונתו של ברגותי.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן