לאחר 28 שנה: הבעל שהפך להומלס, פגש את אשתו ונתן לה גט

אגף העגונות של בית הדין הרבני איתר את הגבר, כשהוא ישן במחסן באזור שוק מחנה יהודה. תוך תקופה קצרה הותרה האישה מעגינות שנמשכה כמעט שלושה עשורים

חדשות כיפה משה ויסטוך 09/03/17 12:35 יא באדר התשעז

לאחר 28 שנה: הבעל שהפך להומלס, פגש את אשתו ונתן לה גט
Cylonphoto / Shutterstock.com, צילום: Cylonphoto / Shutterstock.com

28 שנה לאחר שניתק כל קשר עם אשתו ומשפחתו, אותר הומלס באזור שוק מחנה יהודה ותוך זמן קצר נתן לאשתו גט ובכך שוחרר האישה מעגינותה הממושכת.

לפני 28 שנים פנתה מ' לבית הדין הרבני בירושלים ופתחה תיק גירושין. בכתב התביעה סיפרה כי בעלה עוסק בהימורים, שותה לשכרה, נוהג באלימות ואינו מפרנס את משפחתו הכוללת לצדה גם שני ילדים משותפים. בבית הדין התקיימו שני דיונים, אך ככל הנראה משיקולי פרנסה וטיפול בילדים, החליטה האישה שלה להמשיך בהליך התביעה.

בדצמבר האחרון, לאחר קרוב לשלושה עשורים, פנתה האישה שוב לבית הדין באמצעות עורכת דינה ריקי אופק ובקשה מבית הדין לסייע באיתור בעלה שלדבריה נעלם ולא ניתן לזמנו לדיונים. לבקשת האישה הפנה בית הדין את הנושא לטיפול אגף העגונות, שלאחר בדיקה מאומצת מצא קצה חוט שהוביל לאיתורו של הבעל.

בחלוף השנים חי הגבר כהומלס בירושלים, ישן במחסן באזור שוק מחנה יהודה, והיה ידוע בשוטטות באזור שכונת נחלאות. אגף העגונות החליט לנסות ולהביא את הבעל ללא מעצר, וזאת על מנת לשמור על כבודו ולסייע לסיכויים להשגת גט בפרק זמן קצר.

בשיחות שהתנהלו עמו, הוא ניסה לחמוק מלהגיע לדיונים, אך לאחר שהובהר לו שהוא עלול להיעצר, הבטיח להתייצב בדיון. ביום ב' השבוע הוא אכן הגיע לבית הדין, שם פגש לראשונה מזה 28 שנים את אשתו. בדיון התברר שהגבר לא נכח בחתונות בניו ולא שמר עמם על קשר. בתחילה נישא הבעל לסחוט מאשתו פיצוי לצורך מתן הגט, אך לאחר שהבהיר לו אב בית הדין הרב גולדברג שהגט יינתן ללא שום תנאי נעתר האיש ומסר את הגט - ולאחר 28 שנים הותרה האישה מעגינותה.


פרקליטת האישה עורכת הדין ריקי אופק אמרה כי היא "מברכת את בית הדין הרבני ומודה למנהל מחלקת עגונות בבתי הדין הרב אליהו מימון על סיועו באיתור הבעל והבאתו לבית הדין. המחלקה בראשותו עשתה עבודה מדהימה לאחר שלפניה איש לא הצליח לאתר את הבעל במשך שנים ארוכות. ברצוני גם להודות ולשבח את הרכב הדיינים בראשות האב"ד הרב גודלברג שמצא בחכמתו הרבה שפה משותפת עם הבעל, וכן את הדיינים הרב רלב"ג והרב בירדוגו שעשו עבודת קודש והצליחו לשכנע את סרבן הגט לתת את הגט בו במקום".

מנהל בתי הדין הרבניים הרב שמעון יעקבי מסר: "אני מברך את אגף העגונות על עבודתם המצוינת ואת הרכב הדיינים שידע בחכמתו למצוא מסילות ללבו של הבעל ובכך לסיים 28 שנות פירוד. אני קורא לנשים מסורבות גט שלא להזניח את תביעתן לגירושין בלא מעש. בתי הדין הרבניים עומדים לרשות כל מסורבות ומסורבי הגט".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן