חוסר בתיאום: המתגיירים אינם יכולים להפוך ליהודים

מתגיירים מחכים כשלושה חודשים לסיים את הליך גיורם בעריכת ברית מילה. אף מוסד רפואי לא ניגש למכרז של הרבנות הראשית, ככל הנראה בשל גובה התשלום למוהלים

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/02/17 09:58 כג בשבט התשעז

חוסר בתיאום: המתגיירים אינם יכולים להפוך ליהודים

עינוי המתגייר? שלושה חודשים מחכים מבוגרים שסיימו הליך גיור לעבור ברית מילה, זאת בשל תנאים מחמירים במכרז שהוציאה הרבנות הראשית. כך פורסם הבוקר באתר וואלה.

עד עתה אף בית חולים או מרכז רפואי לא נגשו למכרז, בשל הדרישות הגבוהות וכך המתגיירים אינם יכולים להשלים את ההליך ולהפוך ליהודים. יש לציין שכל אדם המעוניין להתגייר, עובר הליך מסודר שבסופו עליו לעבור ברית מילה, בו נוכחים רופא כירורג ושני רבנים שמהווים מעין בית דין כפי שנדרש עבור גרים

ח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי נדרש לסוגיה ובשבוע שעבר הציג שאילתא בה טען שככל הנראה המכרז תקוע בשל גובה התשלום שדורשים המוהלים. ח"כ יוגב גם שאל מדוע יש צורך להפריד בשלב ברית המילה בין מערך הגיור לרבנות הראשית. לדבריו, "ראש מערך הגיור מוכן לקחת את הנושא הזה על עצמו".

השר איוב קרא השיב בשמו של ראש הממשלה והודה כי "יש עיכוב בחידוש ההתקשרות, ומופנות למערך הגיור במשרד ראש הממשלה תלונות רבות בעניין זה ואין בידינו להושיע". לטענתו,"העובדה שנדרש תיאום בין שתי יחידות ממשלתיות, השייכות למשרדים שונים, יצרה באופן טבעי עיכובים בהליך".

במטרה לפתור את הבעיה, נקבעה השבוע פגישה בין מנכ"ל הרבנות הראשית משה דגן לבין ראש מערך הגיור הרב פרץ, בה יוחלט איזה גוף יוביל את כל הליך הגיור מתחליתו ועד סופו.