הרמטכ"ל, אתה צדיק

"אשריך האלוף, אשריך מחלק הלוף" עם כל הביקורת הרב אבינר מחדד: אני אוהב את צה"ל

חדשות כיפה הרב שלמה אבינר 28/12/16 11:29 כח בכסלו התשעז

הרמטכ"ל, אתה צדיק
דובר צהל, צילום: דובר צהל

צה"ל, אני אוהב אותך. אני אוהב אותך כנפשי, כי אתה שומר על נפשי. אתה מוסר נפשך כדי לשמור על נפשי.

דווקא עתה שיש ביקורת על צה"ל, אני חייב לומר לך את זה. כאשר כולך מחמדים וכולך ממתקים, אין בזה מעלה לאהוב אותך. אבל עתה שעשית כמה טעויות, - ואין ספק שתתקן, - זה הזמן לומר לך שאני אוהב אותך.

אני אוהב אותך מכף רגל ועד ראש. מהחייל הכי פשוט עד הרמטכ"ל, את כל הקצינים קרביים והלא קרביים, כי כל קצין הוא חשוב והכרחי, כי כחלק היורד במלחמה וכחלק היושב על הכלים יחדיו יחלוקו. אני אוהב אותך לכל גווניך, חייל דתי או חילוני, חייל ימני או שמאלני, חייל אשכנזי או ספרדי. כולנו עם אחד, כולנו צבא אחד.

אדוני הרמטכ"ל אתה צדיק,אתה וכל אשר אתך בעבודת הקודש. אולי אתה לא צדיק בשבת ובכשרות, בטלית ובתפילין, אבל אתה צדיק בהצלת עם ישראל, בהצלת ארץ ישראל, ובקידוש השם הגדול של עם חזק בארצו. אני אוהב צדיקים כמוך.

כואב לי שיש אנשים שלא אוהבים את צה"ל. איני מבין אותם, הם לא מציאותיים, הם מרחפים, יהי רצון שיתרפאו במהרה. נחמתנו היא שהם מיעוט. נקוה שיתמעטו יותר ויותר. מסכנים אלו. פורשים מן הצבא, פורשים מן האומה. זה נורא. ממש מבולבלים.

צה"ל אני אוהב אותך, לכן אני רוצה שתתעצם יותר ויותר. ולכן אני אומר לך: אל תכניס חיילות ביחידות קרביות. אולי לכמה אנשים יהיה יותר נחמד, אבל אתה תיחלש. ככה אי אפשר לעבוד, ככה אי אפשר לתפקד, ככה אי אפשר להילחם, ככה אי אפשר לנצח.

בכלל, אל תכניס בנות לאף מקום. זה שדה מוקשים לא ממופה. היו לך די צרות עקב זה. איבדנו די קצינים מעולים עקב זה. החלשנו די הרבה את צה"ל עקב זה. די. די.

אבל ודאי לא ביחידות קרביות. כך אי אפשר להתרכז במשימה בעת מלחמה. זה מטה את שיקול הדעת. צבא יקר בנפשי, חשבת פעם איך ירגיש עמנו לנוכח חיילות פצועות, נעדרות או חטופות. עמנו ישתגע.

יתר על כן, זה לא סוד שהאויבים שלנו, יתמלאו התלהבות עצומה לחטוף חיילת. אם יתעללו בה, זה היה נורא. אם יפיצו תמונות על כך, זה יהיה נורא.

ובכל זאת, אני אוהב אותך. כי אתה אני ואני אתה. אשריך הרמטכ"ל, אשריך החייל.אשריך הרס"ר, אשריך הפלס"ר. אשריך האלוף, אשריך המחלק לוף.

צה"ל, אני מת עליך - כי אתה מת עליי. שיהיו לך חיים טובים וארוכים.