ברבנות מזהירים: הכתובה נשרפה בשריפה? היזהרו לא לחיות באיסור

על פי הרב הראשי של זכרון יעקב, בני זוג שכתובתם נשרפה עלולים לחיות באיסור כל עוד לא ערכו כתובה חדשה. הרב קנוהל אומר בתגובה ל'כיפה' כי ניתן להסתמך "לפחות לזמן הקצר על ההעתק שנמצא ברבנות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 27/11/16 18:03 כו בחשון התשעז

ברבנות מזהירים: הכתובה נשרפה בשריפה? היזהרו לא לחיות באיסור
Shutterstock, צילום: Shutterstock

קרוב ל- 600 בתים נשרפו ברחבי הארץ במה שמסתמן כטרור ההצתות. הרב מרדכי אברמובסקי, רבה הראשי של זכרון יעקב, מאות זוגות שבתכולת ביתם נשרפה גם כתובתם, עלולים לחיות באיסור כל עוד לא המציאו כתובה חדשה.

הרב אברמובסקי, שחותם על תעודות הנישואין במועצה הדתית בחיפה, אמר ל'כיכר השבת' כי "מאות הזוגות שביתם עלה באש בגל השריפות שהחל בשבוע שעבר, עלולים לחיות באיסור כל זמן שלא ערכו כתובה חדשה כדת וכדין". לדבריו, יש הבדל בין עדות המזרח לבני אשכנז, "בני עדות המזרח יכולים להיות רגועים, יש להם על מי שיסמוכו מאחר והרב עובדיה יוסף זצ"ל פסק שהאיסור הזה איננו בימינו אלוף היות ויש עותק שמור של כל כתובה בארכיון הרבנות הראשית". עם זאת, הוא ממליץ גם להם להגיע ללשכת הרבנות המקומית ולבקש עריכת כתובה חדשה.

(צילום: דוברות המועצה האזורית מטה בנימין)

הרב אלישיב קנוהל, רב קיבוץ כפר עציון וראש אגף הנישואין של עמותת רבני צהר, מסכים עם עקרונות דבריו של הרב אברמובסקי, אך לא עושה הבחנה בין עדות המזרח לאשכנז. ל'כיפה' הוא אומר: "מבירור שעשיתי כבר מזמן מסתמכים לפחות לזמן הקצר על ההעתק שנמצא ברבנות. היה לפני כמה שנים זוג נשוי שהאשה היא בתו של אחד הגדולים והם עברו דירה ואיבדו את הכתובה, אז אמרו להם שהם יכולים להסתמך על ההעתק שיש ברבנות".

עם זאת, אומר הרב קנוהל, כי ברגע שבני הזוג יתפנו מעיסוקיהם הרבים הקשורים לשריפת ביתם, עליהם "לגשת כמה שיותר מהר ולכתוב כתובה חדשה. בגדול אסור לאדם להיות עם אשתו אפילו שעה אחת בלי כתובה". אך שוב הוא מדגיש שלמרות ש-"הכתובה שנמצאת ברבנות היא לא שטר, היא בכל זאת מהווה מעין אסמכתא שמספקת לפחות לזמן קצר ולשעת הדחק".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן