נשים קוראות מגילה לנשים: איפה אפשר למצוא מניין?

ארגון רבני "בית הלל" מארגן רשימה ארצית של מקומות בהם יוכלו נשים להצטרף למנייני נשים שיקראו יחד מגילת אסתר בפורים. צפו ברשימת המקומות לקריאה

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/03/15 12:39 יב באדר התשעה

נשים קוראות מגילה לנשים: איפה אפשר למצוא מניין?
בית הלל, צילום: בית הלל

ארגון רבני ”בית הלל“ מארגן רשימה ארצית של מקומות בהם יוכלו נשים להצטרף למנייני נשים שיקראו יחד מגילת אסתר בפורים.

נכון לרגע זה, יתקיימו קריאות מגילה לנשים ע"י נשים במודיעין, באר שבע, אפרת, חיפה, בית שמש, רחובות, ירושלים, פתח תקווה, נתיבות ובכ-50 ערים ויישובים נוספים ברחבי הארץ.

צפו ברשימת קריאות המגילה ברחבי הארץ

בארגון רבני “בית הלל“ טוענים כי ”במקומות רבים בארץ התקבלה בשנים האחרונות קריאת מגילה של נשים עבור נשים, ונשים רבות חשות שקריאה כזו מחזקת את השותפות שלהן בעבודת ה', כאשר נשים רבות בקהילה מסוימת חפצות בקריאת מגילה של נשים עבור נשים, יש לעודד אותן לקיים קריאה ציבורית כזו. ביכולתה של קריאת הנשים בקהילה להעצים את השותפות של הנשים במצוות פורים בכלל וקריאת מגילה בפרט. השותפות קיימת לא רק בקריאה עצמה אלא בכל ההכנה הנדרשת למעמד זה".

לדעת רבני הארגון, ”אם הדבר עשוי לעורר מחלוקת קהילתית, הרי שהדבר צריך להיעשות בחכמה בסובלנות ובמתינות כולל מוכנות לוותר, וזאת מתוך ראיית אחדות הקהילה כערך עליון“.

בפסק ההלכה שפורסם בעבר ע"י הארגון נטען כי ”מצד ההלכה הפסוקה יש לעודד ולתמוך בקריאת מגילה של נשים לנשים“. עם זאת, בפסק הובהר כי ”מטרתה העיקרית של קריאת המגילה היא פרסום הנס. בעניין זה ככל שהקריאה המונית יותר כך ייטב - "ברוב עם הדרת מלך". לפיכך לא רצוי לקיים קריאות מגילה נפרדות (לא של נשים ולא של מנינים קטנים) במקומות בהן הדבר מביא לפיצול הקהילה (אלא אם כן הדבר נעשה במקום שאי אפשר לשמוע היטב את קריאת המגילה מחמת הציבור הגדול והרועש)“.