"הוכחת המפץ הגדול רק מחזקת את תפיסת היהדות"

כך אומרים הרב חיים נבון והרב רונן נויבירט, מנכ"ל רבני בית הלל, "נתגלה שהתורה צדקה, לעולם הייתה נקודת התחלה, האדם הלא מאמין ניצב כעת בפני שאלה מטרידה: מה גרם למפץ הגדול?"

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 18/03/14 10:11 טז באדר ב'

"הוכחת המפץ הגדול רק מחזקת את תפיסת היהדות"
shutterstock, צילום: shutterstock

אחרי התגלית ההיסטורית אמש אודות הוכחתו המדעית של המפץ הגדול, מגיבים לפרסום הרב חיים נבון והרב רונן נויבירט, מנכ"ל רבני בית הלל, ואומרים: "המפץ הגדול קרוב לתפישה המקראית של הבריאה".

"עד לאמצע המאה העשרים, במשך אלפי שנים, כל אדם נאור האמין שהעולם היה קיים תמיד, וזלזל באלו שסברו שהעולם נברא בנקודת זמן מסוימת" כתב הרב חיים נבון בעמוד הפייסבוק שלו "תפישת העולם הקדמון היא אכן פשוטה הרבה יותר מבחינה פילוסופית ומדעית. הרמב״ם הקדיש אנרגיה אינטלקטואלית עצומה לסתירה הזו שבין הפילוסופיה לפשט התורה. והנה לפתע נתגלה שהתורה צדקה: לעולם הייתה נקודת התחלה".

דבריו של הרב נבון התפרסמו על רקע גילוי גלי גרביטציה שהתגלו בקוסמוס מימי ראשית העולם מה שמהווה למעשה אישוש לאלמנט האחרון שלא נבדק בתורת היחסות של אלברט איינשטיין. מדענים סבורים כי מדובר על עדות ישירה לאישוש תיאוריית המפץ הגדול.

"הפער בין 6,000 שנה ל-14 מיליארד הוא זניח מבחינה פילוסופית לעומת הפער בין 14 מיליארד לבין אינסוף" אומר הרב חיים נבון "הפער הזה גם פשוט באופן יחסי לביאור פרשני, שהרי כל פרשנינו הבינו שבבראשית פרק א׳ יש אלמנטים אלגוריים. מצד שני, האדם הלא מאמין ניצב כעת בפני שאלה מטרידה: מה גרם למפץ הגדול? אז מה רצתה התורה לומר לנו בפרק הראשון שלה? שהעולם נברא ושאלוהים הוא הבורא. הפער בין הממצאים המדעיים לבין עמדת התורה בנושא זה הוא קטן היום מאי פעם".

הרב רונן נויבירט, מנכ"ל רבני בית הלל, הגיב אף הוא לגילוי ההיסטורי שעל פי הערכות עשוי לזכות את מדעניו בפרס נובל, ואומר כי מדובר על "גילוי מדהים שרק מחזק את הבנת פתיחה ספר בראשית, ויאמר אלוקים יהי אור ויהי אור", עוד הוסיף בהתרגשות "מה רבו מעשיך ה' כולם בחכמה עשית מלאה הארץ קנייניך".