ספר גנוז נוסף של הראי"ה קוק יצא לאור בקרוב

מכון הרב צבי יהודה, שהחזיק בחומרים במשך עשרות שנים, החליט לפרסם את הספר - "מציאות קטן" - אחרי עריכה מדוקדקת. תכני הספר עוסקים בין היתר ברעיונות קבליים של הרב קוק

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 24/11/13 17:20 כא בכסלו התשעד

ספר גנוז נוסף של הראי"ה קוק יצא לאור בקרוב

מכון הרב צבי יהודה יוציא לאור, בקרוב, ספר חדש וגנוז של הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ“ל - ”מציאות קטן“. הספר היה שמור במשך עשרות שנים על ידי המכון ורק כעת, אחרי עריכה מדוקדקת, הוא יצא לאור.

"מציאות קטן" הוא שם שניתן על ידי הרב דוד כהן 'הנזיר' לפנקס ס"ה, אחד מפנקסי הרב קוק שככל הנראה נכתב בתקופותו של הרב קוק ביפו. עד כה היה הספר שמור בידי אנשי מכון הרצי"ה ואצל אספנים שהצליחו להניח את ידם על צילומי הפנקס. מספר פסקאות מתוך הספר פורסמו כבר לפני כשנה בספר 'מאורות הראי"ה - שבת קודש' שיצא לאור אף הוא על ידי מכון הרצי"ה, וכן בספר 'פניני הראי"ה' שפרסם לפני מספר שנים הרב משה צוריאל.

משיחה עם אספן המצוי בפרטים עולה כי הפנקס שעתיד לצאת לאור מתאפיין בכתבי דרשנות ואגדה לצד פלפולים הלכתיים ותלמודיים. פסקאות מעניינות במיוחד בפנקס הנם פסקאות קבליות רבות בהן כותב הרב קוק רעיונות קבליים בשפה ומושגים מתוך תורת הסוד. פסקאות קבליות אלה ישפכו אור בנוגע לרקע הקבלי והמיסטי בהגותו של הרב קוק.

מומחה בכתבי הרב קוק איתו שוחחנו, אשר בידיו מצוי הפנקס הגנוז, מסביר כי מלבד הפסקאות הקבליות, למעשה לא מדובר בחידושים מהפכניים, אולם זאת נדע לאחר הוצאת הספר עצמו שיעמוד לרשות הציבור. יש לציין, כי מכון הרצי"ה, המונה אנשים ספורים, הוא כמעט היחיד מבין הגופים הרבים המחזיקים בכתבי הראי"ה, שעוסק בהוצאה לאור של הכתבים. בידי מכון הרצי"ה שמורים עוד אלפי כתבים נוספים של הראי"ה, שמחכים לפרסומם וכי עד אז יהיו אלה שמורים מעיניהם של תלמידי הרב קוק ולומדיו.

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il