צפו: קטעי ארכיון נדירים מבית הרב הנזיר

בערב הוקרה לרב יוסף שאר ישוב הכהן, לרגל הוצאת הביוגרפיה אודותיו, נחשפו צילומים שלא פורסמו עד כה, בהם מתועדים הרב "הנזיר", הרב גורן והרב הרצוג כאורחי חתונתו של הרב שאר ישוב כהן

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 17/11/13 08:07 יד בכסלו התשעד

צפו: קטעי ארכיון נדירים מבית הרב הנזיר
רפאל אליה, צילום: רפאל אליה

ביום חמישי האחרון נערך ערב הוקרה לרב יוסף שאר ישוב הכהן, לשעבר רבה הראשי של חיפה, זאת לרגל הוצאת הספר "האיש על העדה - סיפור חייו ופועלו של הרב יוסף שאר-ישוב כהן".

באירוע, שנערך במכללת שאנן האקדמית הדתית לחינוך בחיפה בראשות ד"ר יחיאל פריש, השתתפו בין היתר גם יו"ר מרכז ישיבות בני עקיבא וישיבת ההסדר אור עציון, הרב חיים דרוקמן, הרב הראשי (דימוס) יונה מצגר, נשיא אוניברסיטת בר אילן הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ', השופטת ובת המשפחה תחיה שפירא וסגן ראש עיריית חיפה שי בלומנטל.

הערב כלל סרטון מרגש שבו לראשונה נחשפו קטעי ארכיון נדירים שכוללים צילומים שלא פורסמו עד כה של הרב הנזיר, הרב גורן, הרב הרצוג מחתונתו של הרב שאר ישוב כהן -

הרב דרוקמן אמר בערב ההוקרה כי ”כל מי שמלמד את בן חברו תורה כאילו היה ילדו ואני זכיתי ללמוד ימים רבים אצל "הנזיר" אביו של הרב שאר ישוב אז הרב שאר ישוב באמת אחי הגדול ולא רק בשנים אלא אחי הגדול. גדול בתורה, גדול במידות, גדול בהנהגה, וגדול בדאגתו והשפעתו האדירה על הציבור. אני מברך אותך הרב ממעמקי הלב ומאחל לך את כל מלוא שפע ברכת ה' והמשך חיי רוח מכל הבחינות“.

הרב יונה מצגר ציין כי הכיר את הרב הכהן ”בתור דמות אצילית נפלאה, בין-לאומית שגדל ממש כנכדו לכל דבר של מרן הרב קוק זצ"ל. לא רבים זכו לגדול עד גיל נערות כנזירים מבטן ומלידה ולהתחנך בבית כזה". הרב מצגר וא סיים בדברי הרב יוסף דב סולובייצ'יק מבוסטון שאמר על הרב שאר-ישוב כהן: "מה שמאפיין את הרב כהן הוא 'הליכות והלכות' בעל הלכות - תלמיד חכם, ובעל הליכות בהתנהלות של בן אדם לחברו. זכתה חיפה והרבנות בא"י לדמות מופת, מיקירי ירושלים אוהב ישראל וטוב לב, אהוב בכל העולם ודמות בין לאומית שמייצגת את ישראל באהבה וענווה אין קץ".

נשיא אוניברסיטת בר אילן, הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ' אמר כי ”חיפה היום כנחשבת סמל לשילוב, שיתוף פעולה ודגם לחיים משותפים ובמידה רבה הסטאטוס קוו וההתנהלות ההדדית המכובדת של כלל הקבוצות והמגזרים, הינה הודות לנופך המיוחד של הרב שאר-ישוב כהן".

הרב הכהן בעצמו הודה למחברי הספר אודותיו - ד“ר יחיאל פריש וידידיה הכהן - וציטט מפרשת השבוע: ”קטונתי מכל החסדים שעשיתם עמדי“. הוא ציין כי הוא ”מודה בתפילה עמוקה לקב"ה על החסדים הרבים, תודה למורי אחיי ואחיותיי ורעיי, וברוך שקיימנו והגיענו לזמן הזה. יהי רצון שנזכה כולנו במהרה לראות בגאולת ישראל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן