הרבנות הראשית הורתה להפריד בין סופגניות חלביות לסופגיות פרווה

משגיחי הכשרות בכל רחבי הארץ הונחו לוודא כי הציבור לא יתבלבל בין סופגניות חלביות לאלו שאינן: "יש לציין בגלוי על סופגניות שהן חלביות, על מנת שהציבור לא יכשל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/10/13 15:21 יז בחשון התשעד

הרבנות הראשית הורתה להפריד בין סופגניות חלביות לסופגיות פרווה
EdoM-cc-by-sa, צילום: EdoM-cc-by-sa

אגף הכשרות של הרבנות הראשית לישראל הנחה היום (ב‘) את משגיחי הכשרות בכל רחבי הארץ, לקראת חנוכה, להקפיד על הפרדה בין סופגניות חלביות לסופגניות פרווה הנמכרות במאפיות השונות, זאת כדי לא להכשיל את הציבור.

בהנחיות הרבנות נכתב כי ”על המשגיחים לדאוג לכך שהמטגנות יעברו הכשרה והגעלה על מנת לוודא כי אינן בשריות או בלועות איסור. יש לוודא הדלקת המטגנת באופן שלא ייכשלו בבישול עכו"ם. יש לוודא כי מהעיסה המתקבלת הופרשה חלה כדין והקמח עבר ניפוי כנדרש על פי ההלכה“.

עוד הבהירו ברבנות, בנוגע סופגניות עם מילוי ממרח חלבי, כי ”יש לדאוג לכך שחלק מהממרח יהיה גלוי על פני הסופגנייה על מנת שיהיה ניכר שהינן חלביות. בנוסף, חובה לציין בגלוי על גבי שלט שהן חלביות על מנת שהציבור לא יכשל“. כמו כן הבהירו באגף הכשרות כי ”יש להפריד את הסופגניות החלביות מסופגניות הפרווה המונחות על גבי המגשים“.

ברבנות ציינו כי ”אין לאפשר הכנת סופגניות כאשר העיסה מכילה רכיבי חלב. יש לוודא כי סוג הסופניות הנמכרות בשקיות המכירה יתאימו לציון פרווה או חלבי המסומן על גבי השקית או האריזה“.