"מועצת אירופה מצטרפת למי שבעבר ניסו למנוע מאיתנו ברית מילה"

כך טוען יו"ר ועדת הבריתות של הרבנות הראשית ומשרד הבריאות, ד"ר אלי שוסהיים, נוכח החלטת מועצה האיחוד האירופי לגנות את מצוות ברית המילה בשל פגיעה כביכול בילדים

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 03/10/13 16:44 כט בתשרי התשעד

"מועצת אירופה מצטרפת למי שבעבר ניסו למנוע מאיתנו ברית מילה"
cc-by-יעקב, צילום: cc-by-יעקב

יו"ר ועדת הבריתות של הרבנות הראשית ומשרד הבריאות, ד"ר אלי שוסהיים, מתייחס היום (ה‘) להחלטת מועצת אירופה בנוגע למצוות ברית המילה.

כפי שדווח בכיפה, האסיפה הפרלמנטרית של האיחוד האירופי קבעה אמש כי טקס ברית המילה היהודי הינו ”אקט הפוגע בשלמות גופם של ילדים“ - ומהווה הפרה של זכויות אדם. ההחלטה קראו למדינות החברות בארגון ליזום דיון ציבורי סביב ברית המילה, לרבות ”דיאלוג תרבותי ודתי במטרה להגיע להסכמה רחבה שתביא להגנה על ילדים מפני הפרה של שלמות גופם“. בשלב זה לא מדובר על חקיקה נגד ברית מילה, אך יש מי שמבקשים לאמץ הוראות חוק נקודתיות, בניסיון לקבוע כי המעשה יותר רק בגיל בו הילד יוכל להחליט בעצמו.

ד“ר שוסהיים אומר כי ”מיליוני יהודים מלים את צאצאיהם כבר ארבעת אלפים שנה, מאז נצטווה בברית המילה אברהם אבינו. ברית המילה היא מהותו של העם היהודי, ולכן התקפה נגד ברית המילה היא התקפה נגד העם היהודי“. לדבריו, ”בהחלטה זו מצטרפת מועצת אירופה לעמים כמו יוון, רומי וברית המועצות שמנעו מהיהודים את ביצוע ברית המילה כדי להכחיד את העם היהודי מבחינה רוחנית“.

”מועצת אירופה מבקשת להגביל את ברית המילה מהטעם שמדובר לכאורה בפגיעה בגוף הילד ללא הסכמתו. לא ידוע לנו על מקרה שבו אדם כעס על הוריו משום שמלו אותו. לעומת זאת, מוכרים לנו מקרים רבים שבהם יהודים כעסו על הוריהם משום שנמנעו מלהכניס אותם בבריתו של אברהם אבינו בהיותם תינוקות. אותם מבוגרים נאלצות לבצע את ברית המילה כניתוח בבגרותם“, הוסיף שוסהיים.