הרב לאו שיבח את נאום קלדרון: "התורה אינה שייכת לאיש"

החרדים לא אהבו את נאומה של ח"כ רות קלדרון, שלימדה תורה מעל בימת הכנסת. הרב ישראל מאיר לאו, רבה של תל אביב, השיב לביקורת וטען: "לאיש אין מונופול על התורה"

חדשות כיפה חיים גרבר 18/02/13 11:53 ח באדר התשעג

הרב לאו שיבח את נאום קלדרון: "התורה אינה שייכת לאיש"
matanya, צילום: matanya

הרשתות החברתיות סערו בשבוע שעבר בעקבות נאום הבכורה של ח“כ ד“ר רות קלדרון, שבחרה לחלק דפי מקורות ולפצוח בשיעור תלמוד, ולדון במסרים העולים ממנו לעשייתה הפרלמנטרית. "תורה מונחת בקרן זוית" קראה קלדרון, והעלתה גם את הדרישה לתקצוב שווה למוסדות לימוד תורה מכל הזרמים והגוונים. למעלה ממאה אלף צפיות נרשמו ב“יוטיוב“, עשרות אלפי שיתופים בפייסבוק שגררו שרשורים של דיונים על הנאום, דיווחים בכל אתרי החדשות, תרגומים ועוד.

רבה של תל-אביב יפו, הרב ישראל מאיר לאו, התייחס בחיוב לרעיון הבסיסי עליו דיברה קלדרון - ונאם בעד ”תורה לכל“. בדרשת השבת אמר הרב לאו כי בעוד הציווי לבניית כלי המשכן עושה שימוש בלשון "ועשית“, בפנייה למשה בלבד, בציווי שקשור לארון הברית וללוחות הברית נכתב ”ועשו את הארון", על מנת שלא יחשוב אף אחד כי אין לו שייכות או חלק בתורה.

בזמן הדרשה בבית הכנסת, ישב בשורה הראשונה ח"כ הרב שי פירון, מספר 2 במפלגתה של קלדרון, והאזין לדברים בתשומת לב. הרב לאו ציין כי הדברים נאמרים ביחס לקולות שנשמעו באחרונה בשיח הציבורי במדינה. "אין לאיש מונופול על התורה", קבע הרב לאו וטען כי יש לכל אחד ואחד אפשרות ללמוד תורה וליטול בה את חלקו.

"תורה ציווה לנו משה, לנו- לכולנו, התורה אינה שייכת לאיש!", סיכם הרב לאו.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן