הרב אבינר מזהיר את הבית היהודי: לא לרפורמה במערך הגיור

נוכח הדרישה הקואליציונית של "הבית היהודי" לשליטה במערך הגיור, מזהיר הרב שלמה אבינר מפני שינויים הלכתיים במערך וקובע: "גיורים המוניים ללא קבלת מצוות - לא באים בחשבון"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 27/01/13 12:36 טז בשבט התשעג

הרב אבינר מזהיר את הבית היהודי: לא לרפורמה במערך הגיור
ערוץ מאיר, צילום: ערוץ מאיר

נוכח החלטת ”הבית היהודי“ להציב כדרישה קואליציונית את השליטה מערך הגיור בישראל, יוצא הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת ”עטרת כהנים“, בהוראה מפורשת המבקשת לאסור כל רפורמה הלכתית במערך. נזכיר כי הרב אבינר הוא מהתומכים הבולטים במפלגת ”הבית היהודי“ בכלל ובנפתלי בנט ואיילת שקד בפרט.

”יש לנהוג בגיור היום כפי שנהגנו לאורך כל הדורות“, כתב הרב אבינר במאמר שהתפרסם בעלון ”באהבה ובאמונה“, ”בכל הדורות היו לנו קשיים בעניין זה ועמדנו בהם. התורה היא נצחית, ההלכה אינה משתנה. אין להתאים את ההלכה למציאות, אלא להיאבק כדי להתאים את המציאות להלכה, ובמיוחד בנושא של גיור, שאינו פרט קטן בתורה אלא מיסודי היסודות, כלומר מיהו יהודי“.

לדברי הרב אבינר, אין להתפשר על ”קבלת יסודות האמונה וקבלת ההלכות“ וכי ”בלי קבלת מצוות, אין גיור“. הוא מציין כי ”נכון שיש תשובות של גדולי ישראל, שלפעמים, בדיעבד, על מקרים שהגר אינו מקיים כל המצוות ויש על זה הרבה שיטות ופרטים, אבל כל זה בדיעבד, כל זה במקרים יוצאי דופן, בודדים, חריגים“.

("אנחנו לא מיסיונרים", הרב אבינר. צילום: אלנתן גוטוירט)

הרב אבינר מדגיש כי ”כאשר אנו דנים לכתחילה, אי אפשר להכניס בסיטונות מאות אלפי גויים בתוך עם ישראל. זה יהיה חורבן עם ישראל. ועל כגון זה נאמר: "קשים גרים לישראל כספחת" (יבמות מז' ב'), כלומר דבר חיצוני שנדבק באומה, או "רעה אחר רעה תבוא למקבלי גרים" (שם קט' ב'), כאשר חוזרים לסורם בעת משבר (גיטין מה' ב'), וקל וחומר כאשר ידוע מראש שלא יקיימו מצוות“. הוא מציין במאמרו כי ”יש אפילו מחקרי D.N.A. רבים המוכיחים שנשארנו אנחנו, ולא היו גיורים המוניים. גיור זה עניין של פרט, שבאמת רוצה להצטרף מכל הלב, כגון רות, שהכתוב מעיד עליה שהתאמצה, וכן נעמה או ציפורה אשת משה רבנו“.

”איננו מסיונרים“, מוסיף הרב אבינר במאמרו, ”איננו מגיירים גם צדיקי אומות העולם וחסידי אומות העולם. כאשר אנו מגיירים אדם שלא יקיים מצוות, איננו עושים לו טובה גדולה, כי קודם היה פטור ממצוות, והיה לו חלק לעולם הבא, ועתה הוא יהודי החייב במצוות ואם לא יקיים אותן, אין לו חלק לעולם הבא, כפי שכותב מרן הרב קוק“.

בסיכום דבריו, מדגיש ראש ישיבת ”עטרת כהנים“ כי ”לגייר המונים בלי קבלת מצוות - לא בא בחשבון... ודאי שצריך קבלת אמונה וקבלת מצוות. נכון שיש בעיה קשה בארצנו, ונכון שיש הרבה לחצים, אבל תורה - לא פוסקים על פי לחצים, אלא על פי אמת אלהית, על פי דבר ה‘“. לדבריו, ”לא חילוניים יקבעו מיהו יהודי ולא מסורתיים, לא רפורמים ולא קונסרבטיבים, לא מדינת כל אזרחיה, אלא ריבונו של עולם“.