הרב אבינר לרבני "בית הלל": לאורך הזמן דבריי נשמעים

ראשי ארגון הרבנים "בית הלל" נפגשו עם ראש ישיבת "עטרת כהנים" וניסו להבין חלק מפסיקותיו שעוררו באחרונה סערה ציבורית

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 13/01/13 15:44 ב בשבט התשעג

הרב אבינר לרבני "בית הלל": לאורך הזמן דבריי נשמעים
Arielhorowitz-cc-by, צילום: Arielhorowitz-cc-by

”מה שלא מקובל על חלק מהציבור היום, יהיה מקובל על הציבור לאורך הזמן. לאורך הזמן, דבריי נשמעים“ - כך אמר ראש ישיבת ”עטרת כהנים“ בירושלים, הרב שלמה אבינר, במפגש שקיים באחרונה עם ראשי ארגון הרבנים ”בית הלל“. במפגש, בו השתתפו הרבנים מאיר נהוראי, יוני רוזנצוויג וצבי קורן, דנו הצדדים ביחסו של הרב אבינר לארגון החדש ובעיקר לפסיקותיו שעוררו שיח ציבורי במסגרת השו“ת הסלולרי.

הרב אבינר סירב ”להכשיר“ או להתנגד ל“בית הלל“ וטען במפגש כי הוא ”לא תומך ולא מחרים, אלא דן בכל דבר לגופו. אני לא מתייחס בצורה ארגונית“. רבני ”בית הלל“ התייחסו לתקנון הצניעות שפרסם באחרונה הרב אבינר ועורר סערה ציבורית, כשראש ישיבת ”עטרת כהנים“ טען כי מדובר בהלכות שהוא מפרסם באופן קבוע אחת לשלוש שנים וכי הם מבוססים על עקרונות הלכתיים ברורים.

את חלק מהסערות הציבוריות שעורר באחרונה, כמו גם התשובה שבה טען כי הלכתית יש לברך ”ברוך דיין האמת“ על לידת תינוק עם תסמונת דאון, הסביר הרב אבינר בכך ש“הציבור לא קורא תשובות ארוכות“ וכי ”השו“ת הסלולרי מעורר דיון - ובכך מעלתו“.

”לכל אורך הפגישה שררה רוח טובה וידידותית בין כולנו“, סיכם הרב קורן, שציין כי ”בסיום הפגישה הבענו את התרשמותנו מהפשטות החומרית של חדר הלימוד הקטן שממנו יוצאים הדברים הרבים שהרב אבינר מפרסם ופועל, והודינו לרב אבינר על האירוח בביתו“.