הרב אבינר: מצווה להצביע בבחירות

הרב שלמה אבינר טוען כי ההצבעה בבחירות לכנסת היא מצווה, הנרמזת אפילו בתורה. הוא גם פוסק למי שמצביע בפעם הראשונה לברך "שהחיינו" בשם ומלכות

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 06/01/13 12:50 כד בטבת התשעג

הרב אבינר: מצווה להצביע בבחירות
ערוץ מאיר, צילום: ערוץ מאיר

הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת ”עטרת כהנים“ בירושלים, טוען כי הצבעה בבחירות היא ”מצווה“ שאסור להתחמק ממנה. 16 ימים לפני מועד ההצבעה הרשמי, טוען הרב אבינר בשיחה שהעביר ב“מכון מאיר“ כי ”מצווה להצביע בבחירות. הרי יש מצווה להקים מדינה, זה נרמז מספר פעמים בתורה. אי אפשר להמליך מלך, אז מקדמים נציגים של הציבור“.

הרב אבינר טוען כי ”יש דברים שלא מוצאים חן בעינינו במדינה, אבל זה לא קשור לבחירות. יש שלטון ישראלי וזה דבר טוב, הדברים הלא טובים לא מגיעים בגללו. לו היה כאן שלטון ערבי או בריטי היה גרוע הרבה יותר. יש הרבה תורה ומצוות היום, יותר מוסר. יש דברים מצערים - וזה נכון, אבל זה לא קשור לשלטון“.

”צריך ללכת לבחירות ולהצביע כדי שהדברים יהיו יותר תקינים במדינה. זו מצווה משמחת“, טוען הרב אבינר, שאף פוסק כי ”בפעם הראשונה שאדם מצביע, עליו לברך ”שהחיינו“. זו גם מצווה וגם שמחה על כך שמדובר בשלטון יהודי. אשרינו שזכינו למדינה“.

ברמה האישית, מתכוון הרב אבינר להצביע לבית היהודי בראשות נפתלי בנט, בו תמך לכל אורך הפריימריז במפלגה. הרב אבינר קרא לתלמידיו להצביע לבית היהודי, בזכות האיחוד עם ”תקומה“. קודם לאיחוד, אמר הרב אבינר כי במידה והוא לא יתממש, הרי שצריך להצביע לליכוד, כמפלגת שלטון גדולה שתוכל להשפיע בקואליציה.