חיילים, סוגרים בראש השנה? לא תתקעו בלי מניין

בוגרי "בית אורות" בסיוע איגוד ישיבות ההסדר יזמו הקמת מוקד אשר "ישדך" בין בייני"שים ללוחמים דתיים שיאלצו לעשות את ראש השנה בבסיסים, כך שלכולם יהיה מניין מסודר לתפילות החג

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 20/08/12 13:00 ב באלול התשעב

חיילים, סוגרים בראש השנה? לא תתקעו בלי מניין
דובר צהל, צילום: דובר צהל

בוגרי ישיבת ההסדר "בית אורות", בסיוע איגוד ישיבות ההסדר ובתיאום עם הרבנות הצבאית, יקימו השנה את מוקד "צו השנה" אשר יתמוך ויסייע בהשלמות מניינים, בעלי תקיעה וחזנים בהתנדבות בבסיסי צה"ל ומוצביו בראש השנה.

המוקד הוקם לאור המציאות בה לחלק גדול מהלוחמים בצה"ל לא קיימת ההבטחה כי אכן יוכלו לחזור לביתם בחג ולערוך אותו כשורה. לא פעם עולה הבעיה בבסיסים הצבאיים של מחסור במניין, בעל תקיעה או חזן שיודע את נוסח התפילה, ולעיתים נדמה שהקסם הקיים בתפילת ראש השנה לא מצליח להחזיק מעמד בבסיסים הצבאיים.

שראל שפייר ונדב מלכה, בוגרי "בית אורות", החליטו עוד בהיותם תלמידים בישיבה לצאת ולתרום לחיילי צה"ל בשהות בבסיסם בראש השנה. לאחר התנדבות חד פעמית בבסיס השייטת בעתלית, שם סייעו בהשלמת המניין ובהפחת חיים לאווירה החגיגית, הם החליטו כי היוזמה חייבת להתרחב ולפרוס את כנפיה על בסיסים ומוצבים רבים ככל האפשר, למען חיזוק רוחם של חיילי צה"ל.

שפייר ומלכה מקימים בימים אלה את מוקד "צו השנה" אשר ירכז את פניותיהם של רבנים צבאיים, מפקדים וחיילים המביאים את הצרכים מצה"ל לחיזוק המניינים בבסיסים בראש השנה. הדרישות מצה"ל ירוכזו וימופו ע"י המוקד ו'ישודכו' לתלמידי הישיבות, האברכים ואנשים נוספים מהציבור הרחב שיביעו את נכונותם לשבות בבסיסים ובמוצבים השונים בראש השנה. המוקד יבצע התאמה ותיאום בין הצרכים מצה"ל לבין הפונים. כמו כן, ידאגו במוקד לאישורי כניסה לבסיסים ולמוצבים ולקליטה ואירוח נאות של הפונים, בסיוע הרבנות הצבאית.

יוזם המהלך, שראל שפייר, מספר כי הם "באים מתוך מטרה למלא את החוסר שנוצר בבסיסי צה"ל בראש השנה בשל המחסור בחיילים למניין, בעל תוקע או חזן שיודע את נוסח התפילה. עד היום לא נתנו על כך את הדעת בצורה מספקת ואנו מאמינים כי בדרך זו נחזק את חיילי צה"ל ונעזור להם להרגיש קרובים, גם כאשר הם רחוקים מביתם ומבני משפחתם".

איגוד ישיבות ההסדר יסייע למוקד "צו השנה" על ידי קישור בינו ובין ראשי ישיבות ההסדר. הודעה מסודרת מטעם האיגוד נשלחה לישיבות ויידעה אותן על האפשרות לשלב את התלמידים והאברכים בהשלמות המניינים בבסיסי צה"ל ומוצביו בראש השנה במסגרת זו.

בנוסף, איגוד ישיבות ההסדר פנה לישיבות על מנת שיבררו עם התלמידים המשרתים בצבא את הצרכים מהבסיסים ומהמוצבים בהם הם משרתים וימצאו תלמידים ואברכים מהישיבה שיגיעו לבסיסים ומוצבים אלו על מנת שישלימו מניין לחבריהם. מהלך זה יוביל לערך מוסף המשמר את הקשר החם בין הישיבה לתלמידיה בתקופה בה הם משרתים בצה"ל.

איתן עוזרי, מנכ"ל האיגוד, אמר היום לכיפה כי "מדובר ביוזמה ברוכה הצומחת מהשטח ומבליטה את הקשר בין ישיבות ההסדר, הצבא והחיילים בשטח. אנו באיגוד נערכים לסייע בכל הנדרש על מנת שכלל החיילים ובתוכם גם חיילינו יוכלו להשתתף בתפילות החג גם כאשר הם רחוקים מביתם ומהישיבה, ממלאים את תפקידם בצבא ושומרים על מדינת ישראל".