הרב בני לאו הנחה את הגבאים: שמרו על זכותן של נשים לאמירת קדיש

רב קהילת הרמב"ן הנחה את גבאי בית הכנסת להקפיד ולשמור על זכותן של המתפללות לומר קדיש יתום במהלך התפילה: "ההיתר או האיסור לעשות זאת הוא "דרבנן", הלבנת הפנים היא מדאורייתא"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 22/06/12 13:33 ב בתמוז התשעב

הרב בני לאו הנחה את הגבאים: שמרו על זכותן של נשים לאמירת קדיש
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

הרב בני לאו, רב קהילת הרמב"ן בירושלים, הורה לגבאי בית הכנסת לחדד נהלים ולאפשר לנשים המתפללות בבית הכנסת לומר קדיש יתום במהלך תפילות השבוע, זאת לאור מספר מקרים שאירעו בחודשים האחרונים, בהם חלק מהמתפללים ניסו למנוע מהמתפללות מלעשות זאת.

"מדי פעם מגיעה אישה לבית הכנסת ומבקשת לומר קדיש במהלך השבוע. לא פעם נלווה אל הבקשה הזו סיפור על דלתות בית כנסת שנסגרו בפניה במקומות אחרים. כבר לפני כמה שנים הוריתי לגבאים לאפשר לנשים לומר קדיש "יתום". למרות זאת, גם בבית הכנסת שלנו יש אנשים המסרבים להכיר בזכותה של האשה לומר קדיש", כתב הרב לאו במכתב שפרסם היום על לוח המודעות בבית הכנסת.

הרב לאו מתאר כי חלק מהמתפללים אף ניסו להתחמק מלהמתין לאמירת הקדיש של הנשים, או לא ענו לקדיש שלהן. בעקבות הדברים כתב הרב לאו כי הוא "מבקש לקרוא לציבור בכל המניינים שיזהרו בכבודם של הבריות".

"הלבנת פנים הוא איסור מן התורה. על כך אין מחלוקת. ההיתר או האיסור לאישה לומר קדיש בבית הכנסת הוא דיון ברמה של "דרבנן". לא נכון ולא ראוי לעבור על איסורי תורה בקלות רבה כל כך", הוסיף הרב לאו, שמסר "קריאה ברורה והפצרה מן הגבאים בכל המניינים שיעמדו על המשמר של הדבר הזה, לא יתנו למי שהוא מהמתפללים את רשות הפגיעה בזולת וינחו את כל בעלי התפילה ואומרי הקדיש שיטו אוזן לאישה האומרת קדיש, יקפידו לענות לקריאתה ולהמתין כראוי".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן