אוטובוס מהדרין עדיף

"יותר טוב אוטובוס רק גברים או רק נשים" הרב שלמה אבינר בתשובה לשאלה בבלוג הוידאו שלו

חדשות כיפה ישי פרידמן 23/07/09 00:00 ב באב התשסט

אוטובוס מהדרין עדיף
ויקיפדיה, צילום: ויקיפדיה

הרב שלמה אבינר אמר היום בבלוג הוידאו באתר מעלה הרשת כי ראוי לסדר אוטובוסים נפרדים ועדיף גם לנסוע בהם כיוון שהם יותר צנועים.

לשאלה של המשתמש "סקרן" באתר הוידאו של הרב אבינר "מה דעת הרב לגבי קוי מהדרין האם מדובר בשאיפה ראויה להפריד בין המינים או שמא חסידות/צדיקות יתר שפוגעת יותר מאשר מועילה?" עונה הרב אבינר שעדיף לסדר אוטובוסים נפרדים וגם ליסוע בהם כיוון שהם יותר צנועים.

"זה עניין אישי, בודאי שאוטובוס למהדרין שיש בו רק גברים או רק נשים זה יותר צנוע", אומר הרב אבינר וממשיך "במיוחד שלפעמים באוטובוס יש נשים שלא לבושות באופן צנוע. ולכן, יותר טוב אוטובוס רק גברים או רק נשים. לפעמים האוטובוס צפוף עומדים לחוצים אחד אל השני לפעמים יושבים אחד על השני, אבל לא נורא".

לראיה שכדאי לנסוע בקוי מהדרין, מביא הרב אבינר דוגמא מהגמרא שעוסקת במקרה דומה: "בגמ בבא בתרא, דף מז בערך, כתוב על הפסוק עוצם עיניו מראות ברע - מדובר על אדם שהולך בדרך על יד הנהר, ועל יד הנהר יש נשים שעושות כביסה ובשביל זה מפשילות שרווליהן וזה לא צנוע, אז מותר לעבור שם או אסור לעבור שם? - תשובה, אם אין דרך אחרת מותר לעבור שם ולא יסתכל, יתאמץ. אם יש דרך אחרת אז למה אתה עובר דווקא שם? תעבור בדרך אחרת יותר צנועה."

ולמסקנה אומר הרב אבינר שעדיף לסדר שיהיו קוי מהדרין איפה שאפשר. "אם כן אם אפשר לסדר אוטובוס שהוא נפרד יותר טוב, אם אי אפשר מותר לנסוע באוטובוס רגיל כמו שמותר ללכת ברחוב ויתאמץ להציל את עצמו ממראות לא צנועות, וה יחזיר את כולנו בתשובה."