על מה מסכימים הרב ליאור, הרב שרלו והרב אבינר

יוזמה טכנולוגית חדשה מאחדת את הרבנים באופן נדיר מאחוריה כשכולם מברכים עליה ורואים בה חזון עתידי חיובי במיוחד

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 16/05/16 18:34 ח באייר התשעו

על מה מסכימים הרב ליאור, הרב שרלו והרב אבינר
shutterstock, צילום: shutterstock

איחוד מעניין ונדיר של רבנים מכל גווני הקשת של הציונות הדתית תומכים ביוזמת 'בשר מתורבת'. בשר מתורבת אינו קיים עדיין בייצור מסחרי, אולם חברות שעוסקות בעולם בפיתוחו מעריכים שתוך כמה שנים בשר כזה יהיה זמין במחיר סביר.

'בשר מתורבת' או בשמו השני 'בשר מלאכותי' עשוי מרקמות המורכבות מתאי בעלי-חיים, אשר גודלו מחוץ לגוף, בתנאים מלאכותיים לחלוטין. המקור לבשר מלאכותי הוא תאים של בעלי-חיים. מבחינה מדעית ניתן להשתמש בתא אחד מיצור חי לאספקת תצרוכת הבשר השנתית של כל בני-האדם בעולם. זהו עדיין חזון רחוק, אך אפשרית. כך ניתן בעצם לקחת תא חי מבעל חיים שלא הומת ובעצם לגדל ממנו בשר.

הרבנים, ביניהם הרב דב ליאור, הרב יובל שרלו והרב שלמה אבינר סבורים כי ישנה חשיבות רבה לשימוש בבשר כזה והם מסבירים כי אין בו בעיה של איבר מן החי למרות שהחיה ממנה יילקחו התאים לא תישחט. בנוסף, הרבנים סבורים כי לאחר התהליך הטכנולוגי לא יהיה מדובר בבשר וככל הנראה גם מבחינה הלכתית יהיה דינו כפרווה ולא כבשר מהחי.

[embed]https://www.facebook.com/SuperMeat.co/videos/1532234013748970/?pnref=story[/embed]
כאמור, הטכנולוגיה הזו עדיין אינה שימושית ופרודוקטיבית, והיא בגדר חלום רחוק, אך היא מציתה את דמיונם של טבעונים רבים שרואים בה את הפתרון היעיל למניעת שחיטת בעלי חיים. הפוטנציאל של בשר מלאכותי הוא עצום: בלי עינוי והרג של חיות, ניצול יעיל של משאבים סביבתיים בהשוואה לחקלאות בעלי-חיים, זיהום סביבתי מועט, ללא שימוש בכימיקלים המזיקים לצרכן הבשר, ועם פוטנציאל לצמצם נזקים בריאותיים נוספים לצרכני הבשר, באמצעות ייצור רקמה דלת-שומן וכדומה. הטכנולוגיה הניסויית הקיימת יקרה ביותר, אבל כאשר יגיעו הדברים לייצור המוני, המוצר יהיה זול מאוד.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן