הרבנות הראשית מזהירה מפני זיופי כשרות בצ'כיה

בעדכון מיוחד המשותף לרבנות הראשית לישראל ולצ'כיה, מזהירים הרבנים מפני גופי כשרות הפועלים במדינה, ללא שום פיקוח הלכתי

חדשות כיפה אורי פולק 31/05/11 13:26 כז באייר התשעא

הרבנות הראשית מזהירה מפני זיופי כשרות בצ'כיה
SpecialKRB-cc-by-nd, צילום: SpecialKRB-cc-by-nd

הרבנות הראשית לישראל והרבנות הראשית לצ'כיה, מפרסמות היום (ג') אזהרה מיוחדת לכלל ציבור התיירים הישראלים, שומרי הכשרות, המבקשים לבקר במדינה. על פי האזהרה, גופי הכשרות המכונים "מועצה חרדית לכשרות ע"ש מהר"ל" ו"כשרות OM" - אינם מפוקחים על ידי שום גוף רבני עצמאי, מוכר ומוסמך. ברבנות מזהירים גם מפני מסעדת הקייטרינג "קינג סולומון" המוכרת לתיירים הישראלים, ככזו שאיננה כשרה.

ברבנות מציינים כי "לאור התקלות הכשרותיות החמורות שאירעו בהם בשנים האחרונות ואי עמידתם בדרישות הכשרות הבסיסיות של הרבנות - אין לנו שום אחריות על כשרות המזון בכל החברות הנ"ל". עוד צויין באזהרה המיוחדת כי "גופי כשרות חשובים ויהודים רבים, יראי שמים, נכשלים בגלל מצג שווא זה של אותן חברות".

הרבנות הראשית אף מזהירה את הציבור בישראל ממסעדת "המושבה" - "פלאפל 4 טעמים" בפתח תקווה, אשר נתפסה על ידי פקחי מחלקת הכשרות ככזו המוצגת ככשרה, אף על פי שהיא איננה כזאת. בעדכון הרבנות נכתב כי "בעל העסק נתפס כשהוא מציג תעודה מטעם בד"צ "נחלת יצחק", על אף שבפועל המקום לא מושגח כלל, לא על ידי הרבנות המקומית ולא על ידי גוף כל שהוא, כך שהתעודה מטעה את הציבור".

אזהרת הרבנות הראשית מתייחסת החודש גם לדוכני מכירת המזון בתחנות הרכבת השונות, זאת לאור תלונות רבות שהגיעו למוקד היחידה הארצית של מחלקת אכיפת הכשרות. "קיימים דוכני מכירת מזון רבים בתחנות הרכבת השונות בארץ, אשר פועלות ללא כל תעודת כשרות מטעם הרבנות המקומית המוסמכת, וזאת על אף שמעיון בחוזה ההתקשרות של רכבת ישראל - בעלי הדוכנים מחוייבים לכך", קובעת הרבנות, אשר מציינת כי באופן ספציפי, הדוכנים בתחנת הרכבת בראש העין - אינם כשרים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן