כל עונש - קל מדי

רבקה שמעון מודאגת מכך שבנות ישראל נופלות לידיהם של הבחורים הערבים. הגיע הזמן להתעורר

חדשות כיפה רבקה שמעון 09/08/10 00:00 כט באב התשע

כל עונש - קל מדי

מעשה הבחור הערבי מבית צפאפא, סבאר קאשור, שנאשם בכך ששיקר לבחורה יהודיה מירושלים וטען בפניה כי הוא יהודי ויש לו עניין ביחסים ארוכי טווח עמה, וכך קיים אתה יחסי מין בהסכמה, לא מפסיק להטריד את מנוחתי. אני יושבת, ביני לביני, וחושבת, להיכן נעלמו פתאום כל ארגוני הנשים ומגיני זכויות האדם כשצריך אותם?

בחור מן המגזר הערבי לא יעז לקיים יחסי מין בהסכמה עם בחורה מן המגזר הערבי, כי אחת דינם- מוות, בגלל חילול כבוד המשפחה. כל עונש שיגזר על בחור כזה יהיה קל יותר מהעונש הצפוי לו על ידי החברה הערבית, לו היה נתפס עם בחורה ערביה. בהסכמה או לא. האם כבודם של בנות ישראל פחות מכבודן של הערביות?

המצב שנוצר מזעזע! ואין פוצה פה ומצפצף.

בשבוע שעבר הוזמנתי להשתתף ביום עיון שערכו עמותות המטפלות במקרים בהן בנות יהודיות התאהבו בגברים מן המגזר הערבי. הנתונים להם נחשפתי, במהלך השעתיים בהם נכחתי, לא יכולים להשאיר אותנו אדישים.


גם בוגרות אולפנות ממשפחות טובות

ערביי ישראל, האסורים ביחסי מין עם ערביות מחוץ לנישואין, "חוגגים" עם בנות ישראל, ובעיניהם הן פרוצות. ערביי ישראל רואים בקיום יחסי מין עם בנות ישראל אופציה מועדפת לפגע בנו- כתחליף לפיגוע. וכן, דין יחסי מין עם יהודיה- כמוהו כפיגוע עבורנו.

הבנות מחוזרות על ידי צעירים מן המגזר הערבי במקום עבודתן, בקניונים, בפאבים ובמקומות בילוי. יש לערבים לשון חלקה, פזרנות בקניית תכשיטים ואופי מחניף ומלטף שקונה את ליבן של בנות רבות. לתופעה נחשפות בנות צעירות מכל המגזרים. בחברה החרדית מעסיקים נהגים בחברות הסעות מן המגזר הערבי, בגלל החשש שבחורים יהודיים "יתחילו" עם בנות מבית יעקב. כך קורה שהן מתאהבות בנהג השחרחר המסיע אותן יום יום- והוא ערבי. גם בנות בוגרות אולפנות, חלקן בנות של רבנים ממשפחות טובות, ואף כאלה המתגוררות בהתיישבות, נופלות ברשת. התופעה המדאיגה לא פוסחת על אף אחת. ביום העיון פגשתי מחנכות ויועצות מכל המגזרים.

לבחורים הערבים יש מרקחת של צמחים, "שחור", שאם הם ישימו מעט ממנה בשתיה שהם יחלקו לבחורה בפאב, היא תהפוך לשפוטה שלהם, גם אם בעתיד תעבור אצלם סדרת התעללות. בכנס סופר על מקרה בו בחורה הנשואה לערבי, עם ילדים, שרצתה להנצל ממנו, לאחר שהכריח אותה לקיים יחסים עם אביו, אך כשהגיעו אליה המצילים הם מצאו פתק על דלת ביתה בה כתבה כי היא איננה מסוגלת להפרד מאהובה.


נתונים מדאיגים (צילום אילוסטרציה: euzesio-cc-by-nd)



הנתונים בארץ מדאיגים כי הם מגיעים לעשרות אלפים. מערכת היחסים בין יהודיה לערבי מהווה עבורנו סיכון בטחוני ומסכנת חיי אדם. במקרה אחד של אשה שברחה עם ילדיה למקלט לנשים מוכות, איים עליה הערבי ברצח אחיה ובני משפחתה אם לא תחזור אליו. האהבה הופכת לניצול עד כדי סיכון בטחוני.

בימינו, כשבחורות יהודיות מסתובבות בלבוש לא צנוע ומתירות לעצמן יחסי מין בהסכמה עם חבר לפני נישואין, הן אינן מודעות מספיק להשלכה של מעשה זה על חייהן בעתיד, גם אם לא ימסדו את הקשר עם הערבי.

בחורה יהודיה שנבעלה לגוי, גם אם לא בהסכמה , גם אם רימה אותה, היא אסורה להנשא לכהן. לא מזמן סיפר לי בחור על בחורה בעלת תשובה לה עמד להנשא. ברגע האחרון התברר כי לבחורה היתה בעבר מערכת יחסים עם ערבי. שוו בנפשכם את עוגמת הנפש של שניהם כאשר התברר שהוא כהן והיא אסורה לו אחרי שנוצר ביניהם קשר אמיתי המוביל לנישואין.


מי יתחתן איתה?

על בית המשפט בישראל להעמיד מול העינים את מצוקת הבחורה, הוריה, אחיה ואחיותיה, משפחתה הנרחבת. הבחורה הזו, גם אם היא חילונית, הופכת להיות בחזקת סוג ג או ד. מי יתחתן איתה? איך תסביר לילדיה מה עבר עליה?

אני מתארת לעצמי שרבים מקוראי יצקצקו בלשונם ויפטירו שהאחריות יושבת על כתפי הבחורה, מה היא ממהרת לשכב עם בחור שזה עתה פגשה בפאב? בל נשכח שהחברה המערבית ואמצעי התקשורת משדרים בדיוק כאלו מסרים רומנטיים. מי שם היום מקל בגלגלים של בחורות שלא ימהרו לאבד את בתוליהן לחבר? מי מיידע אותן, שגם עם חבר יהודי המניות שלה בשוק השדוכים שווים פחות? אף אחד.

ארגוני הנשים, הפמיניסטיות, "קולך", וארגונים של זכויות האדם דואגים לערביות, המחביאות סכין בקפלי הבגד, במחסומים וברצועת עזה, אבל כבודן של בנות ישראל המבוזה בראש כל חוצות ועוגמת הנפש של משפחותיהן מעניין אותם כקליפת שום.

לעומתם, תורת ישראל הבינה את המערכת הרגשית העלולה לסבך נערה בקשר רומנטי- והטילה את מלוא האחריות על הגבר המפתה, גם אם אנחנו מצפים מבחורה לא להיות פתיה. כולי תקווה שמישהו יתעורר ומשהו יזוז במודעות של הצבור בישראל, ונושא פיתוי הבנות על ידי ערבים, קודם כל, יטופל משפטית , למען ישמעו וייראו.

ועוד לא נגעתי בנושא של המפתים ממוצא יהודי.