הרב ליאור: שירות לאומי – רק שנה אחת

הרב דב ליאור, רבה של קריית ארבע, מציע לבנות המגזר לוותר על שנה שנייה בשירות הלאומי, כמו גם על שנת מדרשה, לטובת נישואין מוקדמים יותר: "נשים לא חייבות בלימוד תורה, הן חייבות להיות אמהות"

חדשות כיפה אורי פולק 21/07/10 00:00 י באב התשע

הרב ליאור: שירות לאומי – רק שנה אחת
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

"יש עניין להקים בית מהרגע שהבחור מגיע לגיל 20 ובנות אפילו קצת לפני כן. יש עניין להקים משפחה מוקדם", כך כתב הרב דב ליאור, ראש ישיבת "ניר" קריית ארבע, בעלון "גילוי דעת" שיצא לאור בשבת הקרובה. "לצערנו הרב, בעולם המודרני גורמים לבנות ללמוד תואר ראשון, אחר כך תואר שני ורק אחרי זה חושבים על הקמת בית ורק לאחר מכן להיות אמא", הוסיף.


לדברי הרב ליאור, ככל שמתבגרים, קשה יותר ויותר למצוא בן זוג מתאים. "כאשר אדם צעיר יש לו להיטות ומוטיבציה להקים בית וגם אם יש חיסרון קטן מתגברים על כך, מרוב הלהיטות. ככל שמתבגרים נעשים יותר ויותר בררנים, הרי תמיד אפשר למצוא חסרון. היא מוצאת איזה חיסרון בו והוא מוצא איזה חיסרון בה ושלום על ישראל", מסביר הרב ומציין כי זה הטעם לתופעת הרווקות המאוחרת במגזר הדתי-לאומי, הנעוצה בעובדה ש"דוחים את החתונה ולא מחפשים בן זוג בצעירותם".


"היום בנות הולכות לשנתיים שירות לאומי, שנה מדרשה ורק אחר כך מחפשות חתן. לדעתי עדיף שבנות לא יעשו שנתיים שירות לאומי אלא רק שנה אחת", פוסק הרב, שמקפיד לציין כי "כמובן ישנה חשיבות בתרומה בשירות לאומי, אך צעירה המקימה בית בישראל תורמת הרבה יותר". לדברי הרב ליאור, הוא הדין לגבי לימוד תורה לנשים. "כמובן שחשוב לימוד התורה, אבל נשים לא חייבות בלימוד תורה, הן חייבות להיות אמהות. מי ייתן וכל צעירנו וצעירותינו יצליחו להקים בתים נאמנים בישראל", כתב.


"אסור לנו לזלזל בתפקיד האמהות", מסיים הרב ליאור, שחותם את דבריו בתקווה כי "מי ייתן וכל צעירנו וצעירותינו יצליחו להקים בתים נאמנים בישראל".