משמרת מחאה מול משרד המשפטים

בעת שתתכנס הוועדה למינוי דיינים, יפגינו מסורבות הגט במטרה להשפיע על הליך בחירת הדיינים

חדשות כיפה אורי פולק 10/06/10 00:00 כח בסיון התשע

משמרת מחאה מול משרד המשפטים
אתר מבוי סתום, צילום: אתר מבוי סתום

ביום שישי הקרוב, בעת שהוועדה למינוי דיינים תתכנס כדי לדון בהמשך כהונתו של מנהל בתי הדין הרבניים הנוכחי, הרב אלי בן דהאן, יקיים ארגון מסורבות הגט "מבוי סתום" משמרת מחאה מול משרד המשפטים.

הוועדה למינוי דיינים תתכנס בכדי לבחור 11 דיינים, תשעה בבתי הדין האזוריים, שייבחרו מבין 71 מועמדים וכן שני דיינים לבית הדין הרבני הגדול, מתוך 12 דיינים פוטנציאליים. משמרת המחאה מקווה להפעיל לחץ על הוועדה ועל שר המשפטים במטרה שהללו יבחרו "דיינים עצמאיים, בעלי ראיית עולם רחבה" כלשונם, זאת מתוך הנחה כי דיינים אלו יוכלו להביא פתרון לבעיית מסורבות הגט.

במכתב שהעביר הארגון נטען כי משמרת המחאה מתקיימת "מתוך חשש עמוק ודאגה לגורל המינויים הצפויים". כדוגמה מזכירים במכתב את "מינויו הצפוי של הרב נחום פרובר לבית הדין הגדול", כמי שדוגל במתן תנאים בגט. "המינוי הזה עשוי להוות אסון למערכת בתי הדין ולהביא לנסיגה אחורה. הרב פרובר הינו ממבססי הגישה כי במקום בו הבעל מתנה את הגט בכל מיני תנאים - שומעים לו. זאת, אף אם עומד כנגד הבעל פסק דין של חיוב או כפיית גט", טוענים ב"מבוי סתום".

"מתוך חשש עמוק ודאגה לגורל המינויים הצפויים, אנו קוראות לשר המשפטים פרופ יעקב נאמן יו"ר הוועדה למינויי דיינים לעשות הכול למען דיינים היושבים בתוך עמם, החדורים תחושת שליחות לפתרון בעיות השעה הנובעות מן הקושי ההלכתי של החד-צדדיות במתן הגט, ומן התפיסות ההלכתיות הנוקשות אשר התקבעו זה מכבר בבתי הדין", נכתב לשר.

כזכור, המשך כהונתו של הרב בן דהאן המכהן כמנהל בתי הדין הרבניים בעשרים השנה האחרונות, עומד במחלוקת בתוך הציונות הדתית. הרב בן דהאן נהנה מתמיכתו של ארגון הרבנים "צהר" וארגון האישה הדתית לאומית "אמונה", אך סופג ביקורת מארגון "מבוי סתום". עו"ד בתיה כהנא-דרור, מנכ"לית ארגון "מבוי סתום" הפועל לפתרון כולל לעגונות ומסורבות הגט בישראל, אמרה השבוע לכיפה כי "הרב בן דהאן הוא מגדולי המכחישים את תופעת מסורבות הגט, העומד בראשה של מערכת כושלת לאורך עשרים השנה האחרונות. אם נחליף את מנכ"ל בתי הדין, ייתכן והמציאות תשתנה".