יוזמה: מוקד התנדבות לקיץ

פרוייקט התנדבותי חדש מבקש לרתום את בני הנוער לפעילות התנדבותית בחופש הגדול "צריך לאתגר את הנוער כדי לחנך לחסד ועשייה"

חדשות כיפה אפרת רוט-הלוי 11/06/09 00:00 יט בסיון התשסט

מוקד התנדבות חדש לבני נוער ייפתח ביום א הקרוב. במסגרת המוקד יוכלו בני הנוער להתקשר ולבקש להתנדב במהלך הקיץ. אנשי המוקד יפנו את המתנדבים אל מקומות ההתנדבות וילוו ויסייעו להם תוך כדי הפעילות.

יניב לחמני, רכז הפרויקט, מסביר כי הרעיון החל כבר בשנה שעברה. "התחלנו בפיילוט קטן כדי לראות איך הפרויקט מתקדם. השנה כבר חברו לעניין כל תנועות הנוער, כל רשתות החינוך הדתיות אגודות ההתנדבות השונות, ארגון "מרימים תדגל" ואחרים. פרסמנו את המוקד בבתי הספר השונים ואנו מקווים לחבר את הפניות למקומות ההתנדבות השונים ואף ליזום דברים חדשים".

היוזמה לפרויקט היא פרי ארגון "לאורו נלך" הפועל בתחום הנתינה והעשייה לא רק בקיץ אלא במהלך השנה כולה. הארגון מפעיל תוכנית התנדבות לשמינסטים הזוכה להצלחה רבה, במסגרתה יוצאים התלמידים מכ100 בתי ספר ברחבי הארץ להתנדבות שבועית קבועה.

זמן מסוכן

"החופש הגדול זהו זמן מסוכן-הרבה פעמים בני נוער רק עסוקים ב"להעביר את הזמן", מוסיף לחמני, "לנוער בקיץ יש המון זמן ואנחנו פונים אל הקבוצה שלא עסוקה בעבודה כל הקיץ ומנסים ליצור עבורם תוכנית בעלת תוכן משמעותי" .

האם אין בכך העמסה על בני נוער שזוכים סוף סוף למנוחה?

"ודאי שצריך לנוח! אבל מה זאת אומרת להיות חופשי? לקום כל יום ב11? אדם צריך לקבוע לעצמו מסגרת גם כשהוא נח. האם חופש הוא בטלה גמורה? גם בחופשת "בין הזמנים" בישיבות, התלמידים ממשיכים ללמוד ולהתפלל. הנוער הוא זה שמוביל תהליכים והשעמום, כמו שאפשר לראות בחדשות מוביל לעלייה בפשע. ניתן לראות בפעילות כזאת את הציונות הדתית היפה".

"מאוד יכול להיות שאתנדב בקיץ", אומר אלעד אמבר, תלמיד כיתה י"א בישיבת הרב הרצוג. "זה חשוב מאוד לעזור למי שצריך עזרה. אנחנו מתנדבים עם "לאורו נלך" כל השנה והתנדבתי בבי"ס לחינוך מיוחד בחולון. הבעיה בקיץ שזה נופל בתקופה של המון בגרויות".

במוקד הקיץ מקווים לפניות בני הנוער, ובעיקר לעזרה במציאת מקומות התנדבות ובעזרה במוקד בירושלים בהפניית המתקשרים. "נשמח מאוד אם בני נוער שמכירים מקומות שצריכים מתנדבים יפנו אלינו" אומרים במוקד.

מספרו של המוקד שיחל את פעילותו ביום ראשון: 02-5854627

אם אתם מכירים מקום הזקוק למתנדבים התקשרו: 052-4700930