ילדי החינוך המיוחד מציינים "ניצחון כפול"

הנקמה הכפולה בנאצים התקיימה בבית ספר שבו לומדים ילדים עם צרכים מיוחדים שערכו טקס מיוחד לציון יום השואה. יו"ר עמותת ראשית: "בית הספר מסמל את הניצחון הכפול על הצורר הנאצי"

חדשות כיפה 24/04/17 15:59 כח בניסן התשעז

ילדי החינוך המיוחד מציינים "ניצחון כפול"

אל מול ההשקפה הגרמנית, שראתה את כל אלה שאינם "מושלמים" כנחותים, עמדו ילדי בית הספר "ראשית" בגוש עציון, ביניהם ילדי החינוך המיוחד שמשולבים באופן מלא בבית הספר וערכו טקס זיכרון ליום השואה.

בבית הספר מדגישים כי השתתפותם של ילדים עם צרכים מיוחדים בטקס היוותה אמירה ערכית, שהביעה את העמדה היהודית "חביב אדם שנברא בצלם" - כל אדם, בין אם יש לו מגבלה ובין אם לא. ילדי החינוך המיוחד לקחו חלק מלא בטקס - הציגו, רקדו והקריאו מתוך עדויות של ניצולים.

 

(צילום: ראשית)

 

חננאל נויברגר, יו"ר עמותת ראשית מדגיש כי "באופן בלתי מתקבל על הדעת אנשים עם צרכים מיוחדים הופרדו מהחברה, והיו הראשונים להילקח.  גזר דינו של יהודי ואף גרמני עם צרכים מיוחדים היה ברור, ומצד הנאצים הצוררים ועוזריהם לא הייתה לו זכות קיום. ילדים עם צרכים מיוחדים שמשולבים באופן מלא בבית ספר יהודי, במדינת ישראל, מסמלים ניצחון כפול על הנאצים. אנחנו מאמינים שילדי 'ראשית' שכבר מגיל צעיר לומדים וגדלים יחד עם ילדים ששונים מהם, בזכות החיים המשותפים יוצרים חברה שמקבלת ומכילה את השונה והחלש בתוכה. חברה ששונה בתכלית מזו שרצו מרצחי עמנו."

 

(צילום: ראשית)