4 רעיונות למשלוח מנות עם ערך מוסף

צדקה עמותה חברתית או לשכנים שלא מכירים- במקום להשתגע כמו כל שנה, אם אתם רוצים להיות מקוריים הקשיבו לעצות של אנשי ´קרוב ללב´ ותרוויחו רעיונות שייתנו ערך מוסף למשלוח המנות

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/03/17 14:01 י באדר התשעז

4 רעיונות למשלוח מנות עם ערך מוסף
קרוב ללב, צילום: קרוב ללב

משלוח מנות שמקרב לבבות

"השנה אני לא משתגעת. מכינה מראש גלידות קטנות כאלה בקופסאות יפות ופשוטות. אופה גרנולה עם פירות יבשים- טעימה כזאת. מכניסה אותה בקופסאות עגולות צרות וגבוהות פשוטות כאלה שאפשר לקנות בסטוק. אורזת את זה כבר שבועיים לפני." כך נכתב בפוסט הומוריסטי שרבים מאתנו נחשפנו אליו בשבועיים האחרונים. אכן, עבר הרבה זמן מאז שמשלוח מנות היה בונבוניירה עטופה בצלופן ומצורפת לבקבוק יין. משלוחי המנות הפכו לבייתים, מושקעים, יש שיגידו מופרזים וכמעט שאין מי ששואל את עצמו בר"ח אדר "אז מה נעשה השנה למשלוחי מנות?".

אחרי שכבר הוחלט אם במשלוח המנות יהיו חלות מעשה יד ומטבלים, או אולי שוקו להכנה עצמית ועוגיות השאלה הבאה היא "למי מביאים?". הרי יש כל כך הרבה חברים בקהילה, וחברים מהעבודה, וחברים של הילדים וגם למשפחה בסעודה המשפחתית צריך להביא. כך שבבוקר פורים נפתח מפעל קטן בבתי ישראל לאפיה, העמדה ועיטוף משלוחי מנות.

אז מה עושים? באדיבות ארגון 'קרוב ללב', קבלו 4 רעיונות שיפתחו לכם את הראש בדרך למשלוח מנות ערכי יותר, והרבה יותר בקל, בזול ובכיף:

  • הגרלה קהילתית - פתרון נפוץ בקהילות רבות ובין קבוצות חברים הוא עריכת הגרלה כמה שבועות (או ימים) לפני פורים בה כוללות כל משפחות הקהילה. כל משפחה מקבלת מספר משפחות (נע בין 2-4) להן היא מכינה משלוח מנות ובכך נמנעת מחוסר הנעימות כלפי המשפחות האחרות. בצורה כזו פותרים את בעיית מונעים את הצורך לתת משלוח מנות למספר גדול של משפחות.
  • משלוח מנות שכולל בתוכו גם צדקה - לכל משפחה בקהילה ניתן משלוח מנות אחיד ופשוט, אליו מצורף פתק עליו רשומים שמות המשפחות שבחרו לתת לה אותו. לפני פורים כל משפחה בוחרת לאילו משפחות היא תיתן משלוח מנות ומשלמת סכום כסף שנקבע מראש לכל משלוח. מכיוון שהמשלוח פשוט הכסף שנאסף מכל משפחה לצורך משלוחי המנות נתרם ברובו לצדקה.
  • לקנות משלוח מעמותה חברתית - עמותות רבות מציעות משלוחי מנות נאים, כאשר הכסף נתרם למטרות אותה עמותה. רוב העמותות מציעות בחירה בין משלוחי מנות העולים שקלים בודדים לבין משלוחי מנות מהודרים. יש עמותות בהן המשלוחים נארזים על ידי האנשים להן מסייעת העמותה כמו פגועי נפש או אנשים עם צרכים מיוחדים.
  • משלוח מנות לשכנים שעוד לא מכירים - כיוון מעניין ואחר ואולי גם הפשוט מבין כולם הוא לתת משלוח מנות לשכנים שלנו, אלה שגרים דלת לידינו ובכל זאת אנחנו לא מכירים אותם. בפורים יש לנו הזדמנות לקחת את החיים המשותפים עם השכנים ולהפוך אותם לקשר עמוק. לרגל פורים הוציא ארגון 'קרוב ללב', ששם לו למטרה ליצור אחדות וקירוב בין קבוצות בעם ישראל, ערכות ייחודיות לפורים. הערכות מכילות ספרי מגילת אסתר עם "חדשות" הומוריסטיות על סיפור המגילה ושלושה גלויות פורימיות מעוצבות. הערכות נועדו כדי לעודד מתן משלוחי מנות לשכנים, במיוחד לשכנים שלא מכירים ולצרף אליהם את המגילות והגלויות.

ארגון 'קרוב ללב' עוסק ברוב בין לבבות ואחדות בעם ישראל, על בסיס יחסי שכנות. מידי חג מפיץ הארגון אלפי ערכות לאלפי מנויים ופעילים בכל הארץ. הערכות מחולקות על ידי הפעילים לשכנים שאינם דתיים או למכרים במקומות העבודה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן