הבן לא התקבל לישיבה התיכונית? כך זה מרגיש מהצד השני

בימים אלו מקבלים תלמידי כיתות ח' את מכתבי הקבלה או הדחייה מהישיבה התיכונית שאליה ביקשו להתקבל. תחושת האי-נעימות היא לא אחת גם מנת חלקם של אלו ששולחים את מכתבי הדחיה. הרב יאיר יעקובי ראש ישיבת אמי"ת בלבב שלם בירוחם, ומנהל הישיבה צוריאל רובינס שלחו מכתב להורים שמנסה להסביר את הקשיים

חדשות כיפה צוריאל רובינס, הרב יאיר יעקובי 24/02/17 12:19 כח בשבט התשעז

הבן לא התקבל לישיבה התיכונית? כך זה מרגיש מהצד השני
Yossi Zamir, פלאש 90 (למצולם אין קשר לכתבה), צילום: Yossi Zamir, פלאש 90 (למצולם אין קשר לכתבה)

הורים יקרים שלום רב,

אין אדם לומד אלא במקום שליבו חפץ. כך מלמדת אותנו הגמרא. אבל מה עושים אם המקום שליבו חפץ לא מקבל אותו ללימודים ולא פותח לו את שעריו?...

היום הוא היום הארצי של החזרת תשובות לתלמידים לגבי קבלה לכיתה ט' בישיבות ובאולפנות השונות וגם אנחנו החזרנו היום תשובות לפונים אלינו.

בכל שנה מחדש היום הזה קשה לנו מאוד לא רק ברמה האישית הפשוטה אלא בעיקר ברמה האידיאולוגית. יש כאן משהו שהוא פשוט מעוות שאנחנו צריכים להחליט את מי לקבל ומי לא. זה לא רק בגלל עוגמת הנפש של ילדים קטנים בכיתה ח', זה לא רק בגלל שאנחנו לא באמת מכירים אותם כשאנחנו צריכים לקבל החלטות. זה בעיקר בגלל שיש כאן משהו שהוא פשוט לא נכון ברמה לאומית, ברמה מגזרית, ברמה יהודית.

הועדה מתוכנו שישבה על קבלת התלמידים כל הזמן חזרה על האמירה שמכל המועמדים שפנו אלינו אין באמת ילד שלא מתאים אלינו וסתם בגלל שאין מקום לכל הפונים אנחנו נאלצים לעשות מיון שאף אחד מאיתנו לא נהנה ממנו.

את תרומתנו הקטנה לצמצום העוול הזה אנחנו נותנים בקבלה אוטומטית של כל ילד מירוחם ובקבלה אינטגרטיבית של תלמידים ממקומות אחרים. אנחנו גאים בכך ובוחרים בכך כל שנה מחדש. אבל עדיין, אחרי הכל, כל כך הרבה ילדים קיבלו מאיתנו תשובה מאכזבת היום, וזה בהחלט מתסכל אותנו.

אז מה עושים? לא יודע. בעיה מורכבת ומסובכת. באמת שאין מקום לכל הפונים. בינתיים לפחות נהיה שמחים שאנחנו בישיבה בכל זאת מנסים להתמודד עם התופעה הזו ותורמים קצת לצמצומה. נהיה גאים שאנחנו מקבלים באהבה לשורותינו גם תלמידים עם נתונים מורכבים יותר. נהיה נכונים להתמודד עם האתגרים שקיבלנו על עצמנו לשנים הבאות.

הלוואי שנגיע ליום שבו בתי ספר לא יעסקו בשאלה איזה תלמידים מתאימים ללמוד אצלם אלא בשאלה איך אני כבית ספר מתאים את עצמי לתלמידים שפונים אלי, לתלמידים שגרים מסביבי. כשכולנו נהיה במקום הזה אז באמת תלמידים יוכלו ללמוד במקום שליבם חפץ, ובמקום שחפץ בהם.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן