בעקבות פניית כיפה: ההרשמה לקורסים באריאל לא תתקיים בשבת

באוניברסיטת אריאל הודיעו לסטודנטים כי ההרשמה הממוחשבת תחל היום (ו') בשעה 17:00 דקות לפני כניסת השבת, מה שהיה פוגע בסטודנטים הדתיים שעד מוצ"ש הקורסים המבוקשים היו מתמלאים כבר. בעקבות פניית 'כיפה' הרישום יחל ביום ראשון

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/02/17 12:01 כח בשבט התשעז

בעקבות פניית כיפה: ההרשמה לקורסים באריאל לא תתקיים בשבת
יצחק שליסל, ויקיפדיה, צילום: יצחק שליסל, ויקיפדיה

אוניברסיטת אריאל התכוונה לפתוח את ההרשמה לקורסים לסמסטר הקרוב, היום בשעת כניסת שבת.

כל סטודנט לשעבר זוכר את רגעי המתח שבילה מול המחשב בימי פתיחת ההרשמה לקורסים. ישיבה מול שני מחשבים במקביל, מציאת חיבור קווי לאינטרנט ותפילה עמוקה שלחיצת ה"רענן" שלו תכניס דווקא אותו, מבין עשרות אלפי סטודנטים, ראשון לאתר.

ההרשמה הזו תקבע את גורלו האקדמי בסמסטר הקרוב, את המרצים (הגרועים או הטובים) אליהם יצליח להירשם וכנגזרת מכך את סיכוייו להצליח במבחני סוף הסמסטר ואת השעות בהם יצטרך לכתת רגליו לאוניברסיטה. אם לא יספיק להירשם כלל - הוא עלול למצוא את עצמו פותח את סמסטר קיץ רק כדי להשלים קורס שהיה אמור לעבור בסמסטר הקודם.

סטודנטים להנדסה באוניברסיטת אריאל נדהמו לגלות שההרשמה לקורסים לסמסטר הקרוב עומדת להיפתח היום בשעה 17:00, דקות ספורות לאחר כניסת שבת בירושלים ו-12 דק' לפני כניסת שבת במרכז הארץ. סטודנטים באוניברסיטה סיפרו ל'כיפה' כי תלונותיהם לא הועילו להזזת מועד ההרשמה והם נתקלו באדישות.

"כל סטודנט באוניברסיטה יודע שההרשמה לקורסים יכולה לקבוע איך יראה הסמסטר הבא שלו" מספר יוגב (השם שמור במערכת) סטודנט להנדסה באריאל. "אם אתה לא מספיק להרשם לקורסים עם מרצים טובים כל הסמסטר יכול לההרס וכן הבחינה בסופו. בסופו של דבר זה משפיע על רמת הלימודים שלך באוניברסיטה ועל הציון שתקבל בקורסים".

"כשהאוניברסיטה קובעת הרשמה בחמש ביום שישי כששבת נכנסת בחמש ועשרה או אפילו לפני חמש בירושלים, פתח תקווה וכדומה זו ממש אמירה לא הוגנת ומפלה. גם דתי שגר במקום שבו השבת נכנסת בחמש וקצת לא יוכל לשבת בדקות שלפני שבת ולהרשם לקורסים".

יוגב הסביר כי לרוב, בשל עומס על מערכת אתר האוניברסיטה, ההרשמה נפתחת רק כחצי שעה לאחר המועד שנקבע מראש על כן גם סטודנטים דתיים ממרכז הארץ מן הסתם לא יספיקו להירשם טרם כניסת שבת.

מאוניברסיטת אריאל נמסר בתגובה: "א. ההרשמות לקורסים באוניברסיטה נפתחות בימים א-ה בשעה 17:00. ב. כחלק מעידוד מילוי שאלוני הוראה ניתנה הטבה לסטודנטים שמילאו שאלונים והיא פתיחת ההרשמה יומיים לפני שנהרשמה נפתחת לכולם. ג. פתיחת ההרשמה יומיים לפני היא אוטמטית במערכת המחשוב ואינה מזהה שבתות וחגים. ד. מרגע שהובא הנושא לידיעתנו החליטה האוניברסיטה לדחות את פתיחת ההרשמה לכלל הסטודנטים ליום ג ולמקדימים ליום א".