מורי המאה של החמ"ד - דינה שמעון

תלמידים ואנשי צוות מפרגנים למורה המאה של החמ"ד. בואו להכיר את האנשים שדואגים לילדים של כולנו

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/02/17 13:56 יח בשבט התשעז

מורי המאה של החמ"ד - דינה שמעון

[embed]

]

דינה שמעון, מנהלת גן חמ"ד תלמי גאולה, מושב תלמים

דינה, גננת ותיקה מאוד זה שלושים ושתיים שנה, מובילה את העשייה החינוכית בגנה במאור פנים המקרין על הילדים ועל הקהילה כולה. היא מיישמת עקרונות חינוכיים על פי יעדי החמ"ד ומטפחת אקלים מיטבי המאפשר פיתוח קהילה רגועה, יוצרת ולומדת מתוך תחושת שייכות למקום, לאדמת הארץ ולסביבת המגורים.

את הלמידה בגן מובילה דינה בדרך חווייתית, מרגשת ויוצרת עניין ואתגר מתוך אמון ביכולות התלמידים ושאיפה למיצוי יכולותיהם וסגולותיהם, ובכך מאפשרת לילדים לצמוח, לבטא את מגוון כוחותיהם ולהגיע להישגים מיטביים. דינה הקימה בגן מרכזי למידה היוצרים סביבה לימודית התואמת את המדרג ההתפתחותי, מטפחת כישורי חשיבה ומזמנת לילדים עיסוק והתנסות במגוון תחומי דעת תוך יישום של חדשנות פדגוגית. כל אלו מביאים לשיפור ההישגים והלמידה ולמיצוי הפוטנציאל של כל ילד.

דינה מפעילה בגן תכניות המשתפות את ההורים ואת הקהילה באופן פעיל ובשקיפות מלאה, וכך מבנה עמהם קשרים המבוססים על אמון והערכה תוך יצירת שפה חינוכית משותפת המקרינה על האווירה המיטבית בגן ועל יחס הקהילה לגן זה. התכניות עוסקות בערכים חברתיים המעמיקים את הזהות הציונית-דתית ואת המעורבות החברתית, כגון עיסוק בחסד כמתן בסתר.

על פי עקרון החמ"ד "בית חינוך כמשפחה", דינה שוקדת על דאגה לכל ילד ועל היכרות עמוקה עם משפחתו. מתוך כך הילדים והמשפחות הופכים לחבורה מגובשת התורמת מכישוריה לטובת הכלל.