תנועת אריאל יוזמת: יום פתוח לכלל הנוער על נפילות ברשת

לא רק לחברי התנועה: לראשונה בתולדות תנועות הנוער, תנועת הנוער ´אריאל´ יוזמת יום עיון פתוח לכלל בני הנוער במטרה לשתף אותם בתוכנית חינוכית שגובשה בתנועה ונחלה הצלחה בתחום של התמודדות עם יצרים, ונפילות באינטרנט

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/01/17 10:53 כו בטבת התשעז

תנועת אריאל יוזמת: יום פתוח לכלל הנוער על נפילות ברשת
shutterstock, צילום: shutterstock

לאור חשיבות הנושא בקרב הנוער במגזר הדתי, בתנועת הנוער 'אריאל' החליטו לעשות צעד לא שגרתי ולהפנות הזמנה פתוחה לכלל בני הנוער במגזר הדתי השותפים גם הם להתמודדות החינוכית בנושא ולהזמינם להשתתף ביום העיון. עד כה נרשמו עשרות בני נוער ליום העיון, בהם מדריכים וקומונרים מתנועות אחרות. ההזמנה שהופצה באמצעות מודעה בוואטסאפ והועברה באמצעות המדריכים והקומורנים בתנועת אריאל במוסדות החינוך, הביאה לפניות גם מצד בנות ובשל כך בתנועה מתכוונים ליזום בקרוב יום עיון המיועד לבנות בנושא.

ביום העיון הקרוב, ילמדו המשתתפים כיצד ליישם את הפורמט שגובש ונוסה בסניפי התנועה במהלך השנתיים האחרונות בליווי פסיכולוגים ויועצים חינוכים, ביניהם הפסיכולוג החינוכי הרב אליהו אקרמן, הרב צביקה דנטנסקי.

בין התכנים שיועברו ביום העיון יהיו הרצאות על הבנת התהליכים הפיזיולוגים והפסיכולוגים בגיל ההתבגרות וסדנה שתכליתה נתינת כלים מעשים ליצירת שיחה אישית פתוחה בנושא עם החניכים. בסיום היום, יוחלק חוברת פעילות בנושא.

מושבים ייחודים יועברו לנוער מבוגר יותר, להם קשר עם בני נוער צעירים מהם כגון קומנרים ומדריכים. בתנועה מסבירים כי "זיהינו במהלך השנתיים האחרונות כי יש חשיבות רבה להענקת כלים דווקא למדריכים כחלק ממענה לאתגר הנפילות ברשת. מדריך, המסתכל לחניך בעיניים יכול להוות כתובת בו החניך ירגיש הרבה יותר בנוח להיחשף ולשתף בהתמודדויות שלו. זאת על אף הגיל הצעיר וההתמודדות שלרוב המדריך עצמו חלק ממנה, יש לו יתרון גדול ביכולת ליצור שיח בונה ומעצים בגובה העיניים".