11 שנים אחרי: 4000 בני נוער התחייבו לזכור את גוש קטיף

הם היו ילדים קטנים כשאלפי תושבי גוש קטיף גורשו מבתיהם. אתמול 4000 בני נוער השתתפו בצעדת הכיסופים, וקראו בקול: "עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/01/17 10:48 כו בטבת התשעז

11 שנים אחרי: 4000 בני נוער התחייבו לזכור את גוש קטיף
דוברות יבע, צילום: דוברות יבע

מסע כיסופים השישי נערך ביום שני השבוע כאשר אלפי בני נוער ביקרו בתצפיות השונות לעבר רצועת עזה , למדו על גוש קטיף ובסופו של המסע בישוב שלומית התחייבו להמשיך במפעל ההתיישבות כשצעקו " עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה"

כ- 4000 בני נוער תלמידי ישיבות אולפנות ותיכונים הגיעו למסע כיסופים השישי ביוזמת מרכז קטיף. כמחצית מהמשתתפים הגיעו מישיבות ואולפנות בני עקיבא שכן יחד עם מרכז קטיף את רעיון המסע יזם הרב בני נכטיילר שהיה מנכל הרשת.

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=1XJas9Za-PM[/embed]

בני הנוער הגיעו לתצפיות ב'חץ השחור' ובתל גמה ולמדו על מפעל ההתיישבות בגוש קטיף. לאחר מכן צעדו בשדות שבסמוך לשלומית ונווה אשר נבנו על ידי המפונים מהגוש , במסע נפגשו התלמידים בסיפורים שונים מהגוש ועל הצמיחה שאחרי.

מנהל מרחב דרום ברשת בני עקיבא, חיים בר חי אמר: "לראות את העניין של התלמידים והרצון שלהם להשתתף נותן לכולנו תקווה ואמונה להמשך הדרך".

ראש רשת החינוך 'נעם-צביה', הרב שמחה ויסמן אמר לתלמידים במסע כיסופים "עלינו ללמוד מתושבי הגוש איך לחיות חיי אמונה שהינם מעבר להיגיון הנראה לעין, להאמין, לחלום וליישם את הדברים במציאות. בגוש קטיף בכל התחומים חיו ויישמו חיי תורה ועלינו להמשיך את הרוח הזו ומתוך תפילה לשאוף לחידוש ימינו כקדם, לחזור הביתה לגוש קטיף".

מנכ"ל מרכז קטיף מוכ (מרדכי) מוכי בטר אמר "12 שנה אחרי הגירוש ו6 שנים למסע המופלא אנחנו יודעים שהנוער שלנו לא רק זוכר אלא מבקש להמשיך להזכיר ולהמשיך לבנות ".

שיאו של הערב היה בשלומית כאשר להקת ענבי הגפן הופיעה ולאחר מכן הזמר ישי ריבו ולהקתו. לאחר דברים שנשא יור מוסדות בנ"ע הרב חיים דרוקמן כאשר למשתתפים הוקרא כתב התחייבות ע"י נציגי רשת בני עקיבא, רשת אמית ורשת נועם צביה " ליזכור את החורבן ולפעול להתיישבות" ובסופו קראו המשתתפים "עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה". את הערב הנחה הזמר והיוצר ישי לפידות.