פרוייקט מימון המונים להצלת חייו של לוחם צוק איתן שחלה ב-ALS

אבינעם בוכריס קיבל אות הצטיינות על תפקודו כלוחם ב'צוק איתן', קצת יותר משנה לאחר המלחמה הוא אובחן במחלת ניוון שרירים ורק טיפול בבוסטון עשוי להציל את חייו. משפחתו וחבריו קוראים לציבור לתרום ולעזור להצלת חייו

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 30/12/16 08:12 א בטבת התשעז

פרוייקט מימון המונים להצלת חייו של לוחם צוק איתן שחלה ב-ALS
באדיבות המשפחה, צילום: באדיבות המשפחה

פרוייקט מימון המונים חדש למענו של אבינעם בוכריס יצא לדרך אתמול בשעות הלילה. אבינעם, בן 24, משילה, בוגר המכינה הקדם צבאית 'בתלם', ומי שקיבל אות הצטיינות על תפקודו כחייל שריון במבצע 'צוק איתן', חלה ב- ALS, מחלת ניוון שרירים הפוגעת במערכת העצבים. טיפול ניסויי בבוסטון עשוי להציל את חייו, אך משפחתו של אבינעם זקוקה לעזרת הציבור במימון ההוצאות הגבוהות.

תוחלת החיים של מאובחני מחלת ה-ALS היא בין 3 ל-5 שנים, עשירית מהחולים מצליחים לשרוד עד 10 שנים מפרוץ המחלה. בישראל חיים כיום כ-700 בני אדם הסובלים מהמחלה, שמתפרצת לרוב בין גיל 46 ל-65, מקרים בהם מאובחנים אנשים צעירים יותר הם נדירים אך עדיין קיימים (כמו המקרה הידוע של המדען סטיבן הוקינג שאובחן בגיל 21). משפחתו של אבינעם אופטימית ומאמינה כי "אבינעם שבר את סטטיסטיקת הגיל של המחלה הזו, כי הוא החולה השני הכי צעיר בארץ, אנחנו מאמינים שהוא גם ישבור את סטטיסטיקת תוחלת החיים".

כעת מתגייסים חבריו ומשפחתו של אבינעם ומבקשים את עזרת הציבור במימון טיפול ניסויי לחולי ALS בבוסטון בארה"ב, שיש סיכוי שיעזור להציל את החייל המצטיין.

אבינעם אמור לשהות בבוסטון בחצי שנה הקרובה לצורך המחקר והטיפול הניסיוני. "אנחנו מקווים מאוד להתחיל לראות תוצאות ושיפור במצבו הפיזי", אומרת לנו שירה, אחותו של אבינעם "המחקר הוא אמנם ללא עלות, אך כל העלויות מסביב מגיעות לסכום גדול". על פי חישוב שערכה המשפחה, שהות בת כחצי שנה, הכוללת תרופות, מיכשור רפואי, לינה, מזון, טיסות, ביטוח רפואי וטיפולים נלווים כמו פיזיותרפיה, מסתכמת בכ-700,000 ₪. "אנחנו לא נוכל לעמוד בזה לבדנו" אומרת שירה בדאגה. "כדי לתת לאבינעם סיכוי, אנחנו צריכים את עזרת הציבור. נשמח ונודה על כל תרומה של אחד ואחת מכם".

שירה מספרת על אח פעיל ואדם שמח ונחוש, שגם בצל המחלה, נשאר אופטימי. "אבינעם אופטימי יותר מכולם. המאפיינים הבסיסיים שלו הם חריצות, פייטריות, עשייה, אופטימיות ושמחה", מספרת שירה. "אף פעם לא תשמעו אותו מקטר או מתלונן, אצלו הכל תמיד בחיוך, בשמחה".

לתרומה לפרוייקט ההדסטראט: https://www.giveback.co.il/project.aspx?id=231

[embed]

]

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן