משימה לכל שבוע: 52 דברים שחייבים להספיק בשנה הבאה

יש משימות שחייבים (כמו לגמור את העבודה לתואר או לשלם ארנונה) ויש כאלה שכדאי לכם: להיות קצת לבד או להתקשר לסבתא. תעברו על הרשימה ותסמנו לכם מה אתם חייבים לעשות עד ראש השנה הבא

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 02/10/16 16:51 כט באלול התשעו

משימה לכל שבוע: 52 דברים שחייבים להספיק בשנה הבאה
shutterstock, צילום: shutterstock

1. לכבס את הטלית

כל השנה שעברה אמרתם ש"צריך" לעשות את זה- ולא עשיתם. כולנו מגיעים לעשרת ימי תשובה עם עבירות. אז לפחות שהטלית תהיה כולה תכלת ולא בגווני אפור-עכבר מלוכלך. אגב, זה גם הזמן לקנות כיסוי פלסטיק חדש (לא שמת לב שנשאר לך רק הריץ' רץ'?)

2. לקנות מתנות

קניית מתנות היא כמו בקשת סליחה מאדם אחר- הדד ליין האמיתי הוא לא ראש השנה כי אם הושענא רבא. אז במידה ועדיין לא עשיתם את זה, קנו מתנות לבןבת הזוג (כן, אנחנו פמיניסטים כאן בכיפה, לא רק הבעל קונה לאישתו- גם לגבר מגיע!) להורים, לחמות וכו'.

זמן לכבס את הטלית(צילום: shutterstock)

3. לבשל משהו חדש

גם אם בראש השנה שיעממתם את האורחים עם אותו הגפילטע פיש שהסבתא הביאה מפולין, יש מספיק חגים לפניכם לבצע תיקון וכפרה. קחו מתכון שמעולם לא הכנתם, רצוי עם מרכיבים שאין לכם בדרך כלל בבית ונסו. טיפ: להכין בשבוע שלפני החג ואם יוצא טעים להכין שוב.

4. לקנות משהו ולהחליף אותו

סתם בשביל הספורט וגם בשביל לזכור שיש בפניכם אפשרויות בלתי מוגבלות בשנה החדשה. גם אם תטעו בדרך, תמיד אפשר לתקן.

5. לחבר ראשי תיבות דוסיים לתשע"ז

כי "תהא שנת עבודה זרה" זה פחות מתאים.

6. למסור חצי מהארון שלי (מופנה בעיקר לנשים)

כי תכל'ס- את רוב הבגדים לא לבשתי כבר שנתיים. שמלת המשושים בצבעי ירוק-אדום-חרדל שקניתי לפני שלוש שנים, במצב של אי שפיות זמנית, לא מוסיפה לי הרבה כבוד לארון.

למסור ולהרגיש טוב עם עצמך(צילום: shutterstock)

7. לסרוג כיפה

בימי האולפנא העליזים עשיתי את צעדי הראשונים (והאחרונים) בתחום הסריגה. תמיד טענתי שאני בעלת פוטנציאל לא ממומש בתחום וחלמתי על ימים בהם אסרוג כיפות לחתני המיועד. החתן הגיע אך זכה לכיפות קנויות מהמרכזית בירושלים. החלום על הצלחה מסחררת בסריגה עודו נשאר במעמקי ליבי.

8. לספר למישהו שאתם אוהבים וביאס אתכם שנפגעתם

לחברה הכי טובה שזרקה איזו מילה ואם היא רק הייתה יודעת שלקחת את זה ללב- היא הייתה אוכלת את עצמה. סבתא אהובה שזרקה משפט פוגע בלי להתכוון ("בגילך כבר הייתי נשואה" יכול לענות על הקטגוריה). קיצר, הבנתם את הקונספט.

9. לצאת בשאלה ולשוב בתשובה

לא מילולית אלא רעיונית. לחדש את הקשר עם בונה עולם. לבנות זוגיות חדשה, בריאה ומלאת אהבה עם הקב"ה וגם עם התורה. לדבר איתו באמת בכל יום ולזכור לומר תודה מדי פעם.

10. לקנות דירה

כי בינתיים כחלון לא הציל אותנו, סביר להניח שזה גם לא יקרה בזמן הקרוב. השעון מתקתק, המחירים מרקיעים שחקים והחלום מתרחק. לא יודעים איפה אתם רוצים לגור? תקנו להשקעה. תעשו משהו עם הכסף שלכם. מי ייתן וכותבת שורות אלו תממש את עצותיה בתחום.

11. לתרום כיליה

כי זה חשוב. נקודה.

להתפרע על גלידה שווה(צילום: shutterstock)

12. לארח מישהו חדש לארוחת שבת

הסבתא שגרה בהמשך הרחוב לבדה, הגרושה הטרייה מהיישוב, חיילים בודדים, עולים חדשים, הבעל שאישתו במילואים. אל תתנו הזמנה פתוחה, אל תגידו "תבואו מתישהו" או "מוזמנים תמיד". תרימו טלפון ביום רביעי ותזמינו, לשבת הזאת, עכשיו.

13. לעלות על הטרמפ הראשון שמגיע- לא משנה לאן

גשו לטרמפיאדה הקרובה והמתינו. גם אם תמצאו את עצמכם באילת- הרווחתם חוויה.

14. להסיע טרמפיסט לביתו גם אם אתם לא צריכים להגיע לשום מקום

יש לכם כמה שעות פנויות? יש בבעלותכם רכב? גשו לטרמפיאדה הקרובה, שאלו את הטרמפיסט לאן הוא צריך וקחו אותו עד לביתו. סתם ככה. כי בא לכם לעשות למישהו את היום.

15. ללכת לשיעורי פיתוח קול

תמיד ידעת שיש לך את הכישרון הזה בתוכך, פשוט כל מי שמסביב טען שלא.

(צילום: shutterstock)

16. לחדש קשרים עם חבר ישן

לא כדאי להרים טלפון לילדון שישב בכיסא שלידכם בכיתה א', אבל לחבר מהצבא, לחברה מהשירות, לשותפה מהחדר במדרשה או לזה שעשית איתו את כל העבודות בתואר דווקא כדאי. קחו בחשבון שזה ייקח כמה שעות, הרבה השתנה מאז שדיברתם לאחרונה.

17. לקרוא שוב את כל ספרי הארי פוטר

אוקיי. זה לא יקרה. אבל אפשר לנסות את הראשון לפחות.

18. לשדך לשדך ולשדך

לא כי זה יביא לכם שליש גן עדן אלא כי זה יעשה את חבר שלכםהבת של השכנההחברה מהתיכוןגיסהחבר של החברה מהתיכון ועוד הרבה אנשים אחרים מאושרים. כן זאת עבודה מתסכלת, כי תמיד אחד מהם תפוס ותמיד יש חשש שהם יגיעו לדייט ויקללו אותך על השידוך הלא מוצלח אבל זה הצלת נפשות ממש. וגם אם זה לא הלך- מישהו יודע שחשבת עליו. וזה אחד הדברים הכי מנחמים בעולם.

19. לאכול, להתפלל, לאהוב

שלושת הדברים שאנחנו הכי לא עושים נכון ביום יום. לפנות להם זמן, להקדיש להם פניות נפשית ואנרגיות, לזכור שהגוף והנפש זקוקים לזה כל כך.

תתקשרו לסבא וסבתא לפחות פעם בשבוע(צילום: shutterstock)


20. להתקשר לסבתא וסבא כל יום שישי

הנה דרך טובה לעשות למישהו את השנה. הם לא יהיו כאן תמיד.

21. להפסיק לשתות קפה ולהפסיק לעשן

גילוי נאות: כותבת שורות אלו לא עושה את שניהם ומתפקדת נפלא. שוקלים לבחור אותה לאשת השנה של אתר כיפה.

22. ללמוד צילום

כי תמיד חלמת על זה.

זמן ללמוד על אפלקציות צילום (צילום: shutterstock)

23. לסיים את העבודה האחרונה שנשארה לתואר

את נשואה + 3, אי שם בהיותך אמא לאחד, או רווקה הוללת, או מאורסת רחפנית, נשארה לך עבודה אחרונה להגיש. ולא הגשת- כי אמרת שעכשיו זו תקופה לחוצה ואחר כך תמצאי לזה זמן. עכשיו זה אחר כך. אין זמן אחר ועם שישה ילדים לא יהיה לך קל יותר. תסיימי עם זה כבר. למה זה חשוב? היית צריכה לשאול את השאלה הזו לפני ששילמת 30 אלף ש"ח במצטבר על הקורסים האלו.

24. לקנות ארבעה פיינטים של בן & ג'ריס

קחו חברה, בן זוג או כל אחד שהייתם רוצים לקשקש איתו ולהינות, תטחנו ותצחקו איזה ערב. בבוקר שאחרי תשלמו בכאב בטן ובשומנים שהצטברו, אבל תגידו שהיה שווה את זה.

לסיים את העבודות שנשארו לתואר/קורס(צילום: shutterstock)

25. להגיע לחתונות רק כדי לשמח חתן וכלה

לא כי לא נעים לא לבוא, לא בגלל האוכל, לא בגלל שאישרתם הגעה בטעות ולא נעים לבטל. בואו נפסיק להתייחס לזה בתור קנס ונגיע בשביל לראות את אחד האירועים היפים, המרגשים והמתוקים בחייו של זוג. תרקדו בכל הכוח, תביאו כסא לכלה, מים לאמא ולסבתא ותרחיקו את האלכוהול מהדוד השיכור.

26. לזרוק את האתרוג אחרי סוכות

הוא סתם מצטמק ומתמלא עובש, אף אחד מעולם לא באמת התכוון להכין מזה ריבת אתרוגים והמנהג לשמור אותו התחיל בכלל מעוזרות בית לא יהודיות בגלות שהחליטו להחזיר את הלימון למקרר.

27. לעשות רשימה של דברים שתרצו לעשות בשנה החדשה

שזה כמו מה שאני עושה עכשיו- רק שאתם לא תקבלו על זה כסף.

28. לישון

אנחנו אף פעם לא עושים את זה מספיק.

29. לא להחליף פלאפון

בעידן שבו אנשים מחליפים פלאפונים כמו גרביים והשקות למכשירים חדשים מתרחשות כל יומיים, נראה איך אתם מסתדרים עם זוגיות קבועה.

30. להכין אלבום תמונות

לא מאלה שמזמינים בלופה. לפתח תמונות כמו פעם, לקנות אלבום (למהדרין- אלבום בלי כיסים! קנו את אלה עם הזוויות הקטנות להחזקת התמונות) ולסדר את הזכרונות שלכם, עם רישומים בכתב יד שמסבירים איפה התמונה צולמה.

(צילום: shutterstock)אז איפה אתם בחג?


31. להחליט סוף סוף אצל מי אתם נמצאים בחגים

ראש השנה כבר היה אבל סוכות ושמחת תורה עוד לפנינו וברגע שיגיע חשוון ההורים כבר יתחילו לשאול איפה אתם נמצאים בפסח.

32. ללכת לשיעור של סיון רהב מאיר

כי פאדיחה שעוד לא הלכתם (כולם מדברים על זה!), כי לראות באינטרנט זה לא אותו דבר וכי בטוח תפגשו שם מלא חברים.

33. לסדר את הבית

ולא לזרוק שום דבר כי בטח נצטרך את זה מתישהו.

34. לתרום מעשר כספים

החלטה שצריך לקבל, לזרוק את השכל הצידה ולקיים. נכון שבמצטבר זה יוצא הרבה, נכון שאתם חוסכים לדירה שתקנו השנה (ע"ע לקנות דירה) ונכון שזה יכול להיות לפעמים חתיכת ניסיון. אבל זאת ההלכה. תוכלו להתנחם בעובדה שאתם מרוויחים פחות ממה שהייתם רוצים ולכן המעשר הוא קטן בהתאם, או להתנחם בעובדה שאתם ממש אבל ממש עוזרים לאנשים שאין להם.

35. לעשות בנג'י

כי אפשר לראות את החיים חולפים מול העיניים מתוך בחירה.

(צילום: shutterstock)


36. לטוס לאומן

בעבר התגלגל במחשבותי הרעיון לטוס לאומן, לחפש חוויה רוחנית כמו אלה שזכורות לי מימי המדרשה, אך טרם הספקתי להזמין כרטיס ומצאתי את עצמי מארגנת חתונה (הסגולה למציאת ישועות עבדה מהר מהרגיל). בכל שנה מחדש עולה בי הרעיון- ללכת לחפש אצל רבי נחמן. אני לא יודעת מה ואין לי מושג למה, אבל אומן קוראת לי מדי פעם, בינתיים אני לא עונה לה.

37. לשתות בירה מהחבית

אומרים שמילקשייק מאבד מהזוהר שלו בגיל כלשהו, בירה היא תחליף ראוי.

38. לגדל עציצים מבלי להרוג אותם תוך שבוע

משימה שדורשת התמדה מירבית ולרוב מסתיימת בכישלון טוטאלי. לגדל קקטוסים זאת גם אופציה.

(צילום: shutterstock)לסיים את ספרי הארי פוטר. שוב.

39. לשפר את האנגלית

ולא לשכוח להוסיף את זה גם לרשימה של שנה הבאה.

40. לצבוע את הבית
או לפחות לנסות למחוק את צבעי העיפרון שהקטנה קישקשה איתם על הקיר במסדרון (היא מכינה את עצמה לחודש ארגון כבר מגיל קטן). נכון שתמיד מבולגן כאן, ונכון שאמא תמיד מאחרת לכל מקום, אבל כל אלה עדיין לא הופכים את המקום לסניף מקומי של בני עקיבא.

41. לעשות משהו שמעולם לא עשיתם קודם
על זה תצטרכו לחשוב לבד.

42. לדוג
כי זה תמיד נראה כל כך פסטורלי בסרטים, כי לסבא שלי עדיין יש את החכות הישנות שלו בבוידם (לצערי גם הפתיונות עדיין שם) וכי זה בטוח פעילות משפחתית מגבשת. תחשבו על זה- גדה של נחל עם מים צלולים, ציוץ ציפורים וילדים מרביצים אחד לשני עם הצד הלא נכון של החכה. נחת.

43. להיות טבעוני
לא סתם חיכינו עם הסעיף הזה לאחרי הדיג. כל אדם נאור ואינטלקטואלי זקוק לתקופת טבעונות בחייו, משך הזמן שלה פחות משנה- היא יכולה לנוע מיום אחד עד נצח, העיקר שתוכלו לאחוז באמירה האלטרואיסטית: "גם אני הייתי פעם טבעוני".

44. למצוא מסגרת ללמוד בה תורה
קבועה, מסודרת, מעניינת, מעשירה. להתמיד, לא להבריז, לא להתחיל אחרי החגים. לא מצאתם מסגרת שמתאימה לכם? תקימו אחת. בטוח יש עוד שמחפשים.

45. לשתות 20 כוסות מים ביום
ולנסות למצוא שירותים קרובים בכל מקום שתעברו בו, מומלץ להיעזר בנשים בהריון, בהצלחה.

46. לשבת בכף של טרקטור נוסע
כילידת מושב זה תמיד היה נראה כשיאו של כל אירוע יישובי. לצערי הרב מעולם לא הורשתי לעלות על הכף, בעוד הורים אחרים שילחו את ילדיהם אל גורל שכולו כיף וזעקות אימה במרום המפלצת החקלאית, אני זכיתי לאזהרות מאיימות הכוללות נפילה וודאית, שבירת עצמות ומוות בטוח. אז נכון שהכף נראית קטנה יותר היום ואני טיפ טיפה יותר גדולה, אבל זה עדיין חלום ילדות.

47. לחשוב על תחפושת מקורית לפורים
תחשבו שוב. כל מה שעבר לכם בראש כבר בוצע בעבר.

48. לבלות שעת איכות שבועית עם כל ילד
כדי לדעת מה באמת עובר עליו ולשמוע את נקודת המבט שלו על החיים. בתקווה שהוא יזכור משהו מזה אחר כך ויוקיר תודה. אין לכם ילדים? שעת איכות עם אמא או אבא גם תופסת, תשלימו את מה שהם לא עשו בתור הורים.

49. לפתוח פרוייקט הדסטארט
זכרו שהדבר הכי חשוב הוא להעלות סרטון יצירתי עם המוזיקה הנכונה ושחתימה שלכם לא נחשבת לתשורה ראויה במיוחד.

50. להיות לבד
24 שעות, בלי פלאפון, בלי אף אחד. לא בשבת. נראה אתכם.

51. לסדר כבר את ההנחה בארנונה
כי עוד שנייה נגמרת גם השנה האזרחית, טוב שנזכרתם.

52. לקנות עין טובה

לא בסופר ולא באופטיקה. על האוטובוס בדרך לעבודה, בבית כנסת, כשהדודה מגיעה בלי להודיע, וכשחברה בוכה לך שעה בטלפון בלי לעצור לרגע לשאול מה קורה איתך בזמן האחרון. תכל'ס זה מה שיגרום לשנה הזאת להיות באמת באמת טובה ומאושרת.