Warning: implode(): Invalid arguments passed in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/cpt/maamar/single.php on line 105
הצעת חוק: 'שעת ההנקה' גם לאבות - כיפה

הצעת חוק: 'שעת ההנקה' גם לאבות

הצעת חוק חדשה של ח"כ רחל עזריה תתקן את לשון החוק כך ש'שעת ההנקה' תיקרא מעתה 'שעת הורות' ותעניק גם לאבות אפשרות להקדים את יציאתם מהעבודה לצורך טיפול בתינוק

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 29/11/15 17:20 יז בכסלו התשעו

הצעת חוק: 'שעת ההנקה' גם לאבות
shutterstock, צילום: shutterstock

חברת הכנסת, רחל עזריה מסיעת 'כולנו', הידועה בפעילותה למען שוויון בין גברים לנשים, מפתיעה בהצעת חוק המעניקה זכות נוספת דווקא למין הגברי. ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום את 'חוק הורות שוויונית' שיזמה עזריה. החוק מציע מספר תיקונים בחקיקה קיימת כך שיעודד אבות לחלוק עם אימהות את משימות ההורות והטיפול בילדיהם.

על פי ההצעה החדשה גם אבות יוכלו לקחת 'שעת הנקה' ולצאת מוקדם מהעבודה במשך ארבעה חודשים מסיום חופשת הלידה. מטרת התיקון היא לאפשר חלוקה בין ההורים של האיסוף המוקדם, בעוד שהיום רק אימהות זכאיות לשעה זו.

עוד אושר בהצעת החוק כי 'שעת ההנקה', תכונה מעתה 'שעת הורות'. שם מדוייק יותר לנוכח העובדה שאימהות רבות אינן מניקות כלל והתינוק ניזון מבקבוק, דבר שיכול לעשות גם האב בקלות. בנוסף, המונח 'חופשת לידה' יהפוך בחוק ל'תקופת לידה והורות', זאת במטרה לעודד אבות לממש את האפשרות להתחלק עם האם בחופשת הלידה. כיום יכול האב, לאחר 6 שבועות, לחלוק את חופשת הלידה עם האם שתשוב לעבודתה ואילו הוא ימשיך את החופשה יחד עם התינוק.

בהצעת החוק המקורית הוצע כי הביטוח הלאומי יהיה מחויב לשלוח מידע להורים על זכויותיהם. חלק זה לא אושר לבסוף, אולם נקבע כי יתווסף סעיף 'בולט' למכתב הראשון לאימהות מהביטוח הלאומי, המציין את האפשרות להתחלק בחופשת הלידה עם האב. לאחר קריאה טרומית החוק יקודם בתיאום עם משרדי הממשלה הרלוונטיים. עוד בטרם אושר החוק הביעו משרדי הכלכלה והאוצר תמיכה בחוק.

ההצעה עברה כאמור בוועדת השרים והיא תצטרך לקבל את אישור הכנסת ומעניין יהיה לראות כיצד תצבענה חברות הכנסת מהאופוזיציה שדוגלות בשוויון מלא בין המינים ורק לפני כשבועיים צהלו נוכח כישלון החוק שמונע את חזקת הגיל הרך שנמצאת באופן אוטומטי רק בידי האם.

ח"כ רחל עזריה יוזמת חוק הורות שוויונית אמרה בתגובה לאישור החוק: "בשנים האחרונות חלו שינויים משמעותיים במשפחה הישראלית שלא באים לידי ביטוי בדיני העבודה. החוק הזה הוא מקבץ תיקונים שמטרתם לאפשר לבני זוג לחלק ביניהם את משימות גידול הילדים באופן שבו הם מחליטים כתא משפחתי. החוק מיטיב עם כל המשפחה: הילדים זוכים לגדול עם שני ההורים, האבות זוכים לזמן יקר עם הילדים, והאימהות זוכות לשותפות בגידול הילדים שמאפשרת להן להתחרות באופן שווה יותר בשוק העבודה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן