אנדרדוס אופנהיימר וחנוכייה

שיתוף פעולה מפתיע בין מזכ"ל שלום עכשיו, יריב אופנהיימר לבין חברים מאנדרדוס הביא לסרטון משותף שינסה לשכנע אתכם להדליק נרות חנוכה עם השכנים החילוניים

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 09/11/15 15:52 כז בחשון התשעו

אנדרדוס אופנהיימר וחנוכייה
ניר כפרי, צילום: ניר כפרי

סרטון חדש ומשעשע משלב בין "אויב הימין" יריב אופנהיימר, מזכ"ל שלום עכשיו, לבין שחקן אנדרדוס, נדב נוה. אם במציאות פועל אופנהיימר כאיש שמאל מובהק נגד המתנחלים הפעם הסכים אופנהיימר להשתתף בסרטון שהפיקו המתנחלים מבלי לקבל תגמול.

בעלילה אופנהיימר, החילוני, מקבל בביתו שכנים דתיים הבאים להציע לו להדליק איתם נרות חנוכה בלובי הבניין. העלילה מסתבכת כשהשכנים הדתיים קשורים לכיסאות בזמן שיריב ומשפחתו מנסים לדרדר את המשפחה הדתית לחטאים שונים.

את סרט ה"אימה" החדש הפיקה עמותת 'קרוב ללב' הקוראת לשכנים להדליק יחד נרות חנוכה ולהפסיק לפחד מהשכנים החילוניים. "אנחנו מאמינים שבמקום לדבר על אחדות בעם במילים גדולות, צריך פשוט שכל אחד יעשה את שלו. אי אפשר לדבר על חיבור בינינו, בלי שאתה מכיר את השכן שלך" אומרים ב'קרוב ללב'.

בעמותה מחלקים לפני החגים ערכות המחברות בין דתיים וחילונים כאשר לפני ראש השנה היה זה אלבום פיוטים של יצחק מאיר והאחים זוארץ שחולק בחינם ואילו עתה לקראת חנוכה זו ערכת הדלקת נרות הכוללת חנוכיה, נרות, שירים ואפילו משחק משפחתי מיוחד להכרות בין השכנים.

"על פי מחקרים שעשינו, רוב מוחלט של הציבור החילוני מעוניין בהכרות עם השכנים הדתיים, רק שאנשים לא יודעים את זה" טוענים בקרוב ללב ומוסיפים: "אנחנו מודים ליריב, שנרתם בהתנדבות להשתתף בסרטון ולהראות שאחרי הכל - אנחנו עם אחד".