הרב טהרלב בכנס לצה"ל לבת הדתית: "אתן עוזרות בתהליך גאולת ישראל"

למעלה מ 2000 בנות המגזר הדתי-לאומי השתתפו בכנס צה"ל לבת הדתית. הרב אהד טהרלב: "למרות כל מיני אמירות שנשמעות בציבור... אתן אלה שתגאלו את ישראל". הרב בני לאו: "סומכים עליכן שתדעו לשמור על העולם הפנימי שלכן".

חדשות כיפה נריה כנפו, כיפה 04/11/15 10:30 כב בחשון התשעו

הרב טהרלב בכנס לצה"ל לבת הדתית: "אתן עוזרות בתהליך גאולת ישראל"
יחצ, צילום: יחצ

אתמול (ג'), התקיים בבית החייל בת"א כנס צה"ל לבת הדתית בהשתתפות למעלה מ 2000 תלמידות אולפנות ומדרשות. בכנס השתתפו בין השאר הרב בני לאו, הרב אהד טהרלב, ראש אכ"א האלוף חגי טופולנסקי ויועצת הרמטכ"ל לענייני נשים תא"ל רחלי טבת

במהלך הכנס הציגו נציגי היחידות השונות תפקידים ומסלולים אשר מתאימים לבנות דתיות המעוניינות בשירות משמעותי בצה"ל. כמו כן, בכנס השתתפו נציגי המדרשות והמכינות השונות, וחיילות דתיות חלקו עם המשתתפות את חוויותיהן וניסיונן מתהליך הגיוס, הלימוד, וההשתלבות במערכת הצה"לית.

הרב אהד טהרלב, ראש התכניות הישראליות במדרשת לינדנבאום של מוסדות 'אור תורה סטון', נשא דברים כנציג התכניות הקדם צבאיות של האגף הביטחוני חברתי במשרד הביטחון, ואמר: "חז"ל אומרים שבזכות הנשים הצדקניות נגאלו ישראל, ואין הכוונה רק לקיום מצוות, אלא הכוונה שנקטו יוזמה ולקחו אחריות ולא פחדו, ועשו מה שנכון. גם אתן הולכות לבחור, למרות כל מיני אמירות שנשמעות בציבור. אנו נמצאים בדור מיוחד, אשר מעמד האישה מקבל בו דגש. אתן, בחינוך שקיבלתן, עם הבתים שמהם הגעתן מהוות אתן הקלף האמיתי של הצבא. אתן אלה שתגאלו את ישראל. כל אחת מכן שתבחר באחד המסלולים, עם ישראל ירוויח בגדול. לכו בכוחכן זה והושיעו את ישראל".

הרב בני לאו ציין כי "בתוך הציונות הדתית יש מאבק פנימי, הרבנים שאוסרים על הבנות להתגייס מבקשים להגיד דבר אחר-שהשירות בצבא ישנה את העולם הפנימי שלך, שתשכחי את הערכים ואולי תשחקי עם השבתות בשמירה או עם הבילויים עם החבר'ה. מה שהרבנים רוצים זה להגן שלא תאבדו את הדמות של הבת הדתית. כל הצוות היקר שכאן רוצים להגיד לכן שאנו סומכים עליכן, זה נכון שהסביבה הצבאית פחות מוגנת מהבית או האולפנה אך סומכים עליכן שתדעו לשמור על הכל".

ענת אריאל, אמה של תמר אריאל, נווטת הקרב הדתייה הראשונה שנהרגה באסון נפאל לפני כשנה השתתפה אף היא בכנס וסיפרה כי "תמר הרגישה שלמרות שנתיים מאד מוצלחות של שירות, היא לא מיצתה את הפוטנציאל שבה, ובעיקר הרגישה שיש לה עוד הרבה מה לתרום למדינה. היא גם הרגישה מספיק חזקה מבחינה דתית לצאת מהבועה ולהתמודד עם מה שבחוץ"

עוד אמרה ענת לבנות: "אני עומדת לפניכן היום על מנת שניקח את תמר כדוגמא אישית. איך לחיות במלא העוצמה, שכל אחת תדע לממש את עצמה עד המקסימום. תמר ידעה שכדי למלא את השליחות שלה היא תפגוש מצבים לא מוכרים. היה לה את האומץ להתמודד איתם. יש לבן אדם רגיל וגם לנו, האוכלוסייה הדתית, נטייה להיטמע בתוך ההמון, ללכת עם הזרם. למרות זאת לתמר היה את האומץ ללכת עם האמת שלה, ואני שמחה בשבילכן שגם אתן הולכות אחר האמת שלכן".