משגיחי כשרות: עלות ההשגחה מזערית

בעקבות הכתבה על אודות תעודות הכשרות מבהירים משגיחי כשרות כי העלות הינה מזערית. בנוסף, אומרים המשגיחים: בעלי עסקים מספרים שהכשרות מוסיפה כ-40% ברווחים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/05/15 14:24 יא בסיון התשעה

משגיחי כשרות: עלות ההשגחה מזערית
shutterstock, צילום: shutterstock

"עלות ההשגחה על מסעדה או בית קפה מזערית והרווח בצידה משמעותי ביותר מכיוון שהכשרות מוסיפה כ-40% ברווחים. הסרת הכשרות פוגעת באופן מיידי ברווחים", כך אומרים ל'כיפה' משגיחי כשרות אשר חשו שהכתבה "כמה זה עולה לנו: תעודת כשרות" מציגה מצב בו העלות של התעודה הינה משמעותית.

"צריך לעשות את הבדיקה כך", מסבירים משגיחי הכשרות. "צריך לבדוק כמה לקוחות יש למסעדה ביום, לחלק את ה-37 ש"ח לשעה של המשגיח, וכך תגלו שמדובר בפרוטות לכל סועד".

המשגיחים, אשר נשארים בעילום שם מכיוון שהם עובדי מדינה ואינם יכולים להתראיין בשמם, טוענים שההצמדות לתעודת הכשרות כפקטור משמעותי בעלויות המסעדה אינה נכונה. "ההוצאות על כשרות מזעריות. הרווחים באולם חתונות למשל הם גבוהים מאוד והעלות של המשגיח נבלעת בתוכם. שלא יספרו סיפורים. עסק שלא מרוויח יקרוס גם ללא הכשרות", הם אומרים כשהם מתייחסים לדבריו של השף מאיר אדוני שטען כי משגיחי הכשרות מערימים קשיים על המסעדות.

"משרד הבריאות דורש מקרר ירקות, מקרר הפשרת בשר, חדר עיבוד בשר, חדר עיבוד ירקות ועוד, ואם הם עושים לבעל המסעדה ביקורת הוא מתפלל תפילת כיפור קטן שיעבור בשלום ושלא יקבל קנס או יסגרו לו את העסק. מישהו בודק את העלויות הנלוות עקב נהלי משרד הבריאות או משרד הכלכלה? זה נראה להם מובן מאליו, אבל מה שמריח מדת תוקפים".

"האגרה השנתית עולה פחות מאגרת שילוט וגם עלות השכר למשגיח זניחה", מסכמים המשגיחים. "מי שלא מכיר את המערכת ולא מצוי בנבכי ההוצאות של עסקי המזון יתחיל מחר להתרים ל'מסכנים' האלו, בעלי המסעדות והאולמות שנוסעים ברכבי פאר".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן