Warning: implode(): Invalid arguments passed in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/cpt/maamar/single.php on line 105
שחנ"ש במוצ"ש: הגיע הזמן לצעוק את האמת המכוערת - כיפה

שחנ"ש במוצ"ש: הגיע הזמן לצעוק את האמת המכוערת

אני לא מבטיח שתאהבו אותי יותר אחרי שתקראו את הטור השבוע. יכול להיות שתחליטו לא לקרוא יותר את "שחנש במוצש". אבל יש רגעים שצריך לדפוק על השולחן ולצעוק את האמת המכוערת

חדשות כיפה אסף פני אל 25/04/15 23:33 ו באייר התשעה

שחנ"ש במוצ"ש: הגיע הזמן לצעוק את האמת המכוערת
shutterstock, צילום: shutterstock

אני לא מבטיח שתאהבו אותי יותר אחרי שתקראו את הטור השבוע. יכול להיות שתחליטו לא לקרוא יותר את "שחנש במוצש". אבל יש רגעים שצריך לדפוק על השולחן ולצעוק את האמת המכוערת.

פרשת קדושים מלאה באיסורים מיניים גורפים. לא לשכב עם האח, האחות, החמות, הכלה וכל קרוב משפחה אפשרי, בנוסף לאשת איש. כולנו יודעים כמה שהאיסורים האלה הם חמורים ומובטח לעוברים עליהם כריתה מעם ישראל ומהעולם הבא.

רוב הזמן אנחנו די משוכנעים שאנחנו חיים בעולם יפה. כולם מחייכים, כולם מתפקדים, משפחות יפות ועליזות. אנחנו לא מתארים לעצמנו שמאחורי הרבה חיוכים והרבה מסכות- שוכנים להם אנשים שעוברים על כל האיסורים שבפרשת קדושים. לא, לא בארץ החטאים ולא בשכונת עוני בדרום העיר. אצל השכן ממול, אצל המשפחה המושלמת שברחוב, אצל ההוא הנחמד מהקומה למעלה.

אחד מהמורים שלי לפסיכולוגיה סיפר לנו ש-90 אחוז מהמטופלים שלו (ויש לו כמות עצומה) הם נפגעי פגיעה מינית. לא שהם באו בגלל הנושא הזה. הם באו בגלל סיבות שונות ומשונות- אך בסוף הכל מתגלה שם מתנקז לאותו מקום.

והנה, הגענו לכותרת של שחנ"ש- הלכלוך שמתחת לכיפה. בתוך המטופלים שלו היה גם דיין בבית-דין שאנס את ביתו שוב ושוב. רבנים שעוברים על האיסורים הגדולים ביותר. אנשים דתיים מכל גווני הכיפות- שפרשת קדושים לא קיימת בתורה שלהם.

אנחנו צריכים להתעורר! אנחנו מדברים על אידיאלים, כשמה שמוביל אותנו זה רגשות. אנחנו מדברים על רוחניות, כשאנחנו מחליטים על ידי הנפש. אנחנו מדברים על איסורים רוחניים עליונים, וברגע האמת אנחנו, סליחה על הביטוי, מורידים את המכנסיים.

אי אפשר להיות פחות בוטה כי המציאות היא בוטה. קראתי שבוע שעבר כתבה על קבוצה של חרדים וחרדיות שמארגנים כל יום חמישי מסיבת חילופי זוגות. מדובר בזוגות נשואים בגילאי עשרים פלוס, שחיים חיים חרדיים מלאים במשך השבוע, אך נפגשים פעם בשבוע כדי לשכב עם "פרטנרים" חדשים. כששואלים אחד מהם: "אתה לא עובר על עשרת הדיברות?", הוא עונה: "לא, כי אני לא שוכב עם אשתו של חבר שלי מאחורי הגב. זה בהסכמתו". אז ברור שהכוח של האיסור הרוחני לא פועל עליו. הוא מגייס את השכל, הרוח, ההגיון וכל מה שהוא רק יכול, כדי להצדיק את העיוות הרגשי שלו.

חברה שמתכחשת לרגשות שלה, תמצא גילוי עריות וזנות בחדרי החדרים שלה. בכל חברה. כמות הדתיים (גם ובהחלט התורניים) שגולשים ומתמכרים לפורנוגרפיה ולהוצאת זרע לבטלה- זה נתון שרק המטפלים נחשפים אליו. והאמת? זה מבאס. אפשר להבין למה החברה דוחה את זה שוב ושוב. אף אחד לא רוצה להאמין. עדיף למחוק את הכתבה, להוקיע את בעל המאמר ולהמשיך הלאה בחיים.

המטרה שלי היא לא לזרוע דכאון וייאוש, למרות שזה בהחלט מדכא. המטרה היא לחשוף את המציאות כדי להתמודד איתה. איך? בכלים של הנפש. מי-המבול באו בעקבות הפקרות מינית, ואפשר עכשיו להגיד- הגיעו מים עד נפש. זה הזמן לטפל בנפש!

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן