הפתרון למצוקת הביביסיטריות בנווה דניאל: נערות חרדיות מביתר עילית

בעקבות מצוקת ביביסיטריות בנווה דניאל, הגתה רכזת היישוב רעיון מהפכני: "ייבוא" של נערות חרדיות מהעיר ביתר עלית הסמוכה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 19/04/15 16:33 ל בניסן התשעה

הפתרון למצוקת הביביסיטריות בנווה דניאל: נערות חרדיות מביתר עילית
shutterstock, צילום: shutterstock

בכל ליל העצמאות דבר ידוע הוא בישובים הדתיים לאומים שאחד הדברים הבעייתיים ביותר הוא למצוא ביביסיטר, או בעברית שמרטפית. הדגלים כבר מתנוססים ברוח, תכניות לערב מהנה בבמה כלשהי בעיר הסמוכה כבר קיימות, אך אין מי שישמור על הילדים, מכיוון שהנוער של היישוב כבר יצא ממזמן למסיבה והסבתא הודיעה לפני שבוע שאין סיכוי שהיא שומרת על הילדים גם השנה.

ביישוב נווה דניאל שבגוש עציון החליטו לא להיכנע למצוקה הקשה, ורכזת היישוב רננה פרל חסדאי, בשיתוף עם שליח חב"ד ביישוב, מצאה פתרון יצירתי במיוחד לשמירה על הילדים בליל העצמאות - 'ייבוא' נערות חרדיות, אשר אינן חוגגות את יום העצמאות ברחובות הערים, מהעיר ביתר עילית הסמוכה.

"בכל שנה אנחנו סובלות ממצוקת ביביסיטריות בליל העצמאות בגלל שאף אחת לא רוצה לעבוד וכל ההורים רוצים לצאת", מספרת פרל חסדאי ל'כיפה'. "יש לנו פתרון לשתי משפחות, בגלל שהבנות של שליחי החב"ד ביישוב מעוניינות לעבוד, והשנה הצעתי שנביא ביביסיטריות מבית"ר כדי למלא את החסר".

פרל חסדאי מספרת כי היא פרסמה את המודעה במייל היישובי לפני מספר שעות, כך שעדיין לא ידוע כמה אנשים יפנו, אך היא מקווה שמדובר הן בפתרון למצוקת הביביסטריות והן בחיזוק שיתוף הפעולה בין היישוב הדתי לאומי והעיר החרדית. "יש לנו שכנים שלא חוגגים את יום העצמאות אז למה לא להיעזר בהם? זה בסך הכל עשר דקות נסיעה מביתר לנווה דניאל, וכנראה שכל הצדדים יהיו מרוצים".

לא ברור עדיין כיצד העסק יעבוד באופן שוטף, אך כפי הנראה מדובר יהיה בפתרון קסם עבור כל המשתתפים בעניין. מדובר כפי הנראה בפעם הראשונה בה נעשה מיזם שכזה, אך כמו מיזמים רבים נוספים, השאלה הגדולה היא למה אף אחד לא חשב על זה קודם. הנערות יגיעו ליישוב בתיווך של בני משפחתו של שליח החב"ד, שבנותיו לומדות בבית"ר עלית, וכל הצדדים יהיו מרוצים - הבנות יזכו לעבודה, ההורים של הילדים יצאו לבלות, וכנראה שלכולם יהיה יום עצמאות שמח.