תווי שי לחג: כללים לשימוש נבון

יש מי שמנצל את תווי השי בחכמה ויש מי שפחות. קבלו כמה כללים שיעזרו לכם להימצא בצד הנכון של המשוואה

חדשות כיפה באדיבות ארגון פעמונים 26/03/15 11:36 ו בניסן התשעה

תווי שי לחג: כללים לשימוש נבון
shutterstock, צילום: shutterstock

תווי שי = הכנסה: תווי שי אינם זכייה בפיס שנועדה ל"מותרות". מדובר בהכנסה לכל דבר המיועדת לכיסוי הוצאות המשפחה. במילים אחרות: הם חלק מסעיף ההכנסות שבתקציב.

אחידות שווי התו: נגמר עידן השווי המשתנה של תווי השי. תווים שהונפקו לאחר יולי 2014, חייבים להיות בעלי שווי אחיד ושניתן לממשם בסכום הרשום עליהם בכל בתי העסק שברשימת מכבדי התו.

אותיות קטנות - צרות גדולות: באותיות הקטנות מופיעות הגבלות רבות על השימוש בתווי השי. מנעו מעצמכם "הפתעות" וכפל אכזבות בקופה בשל אי כיבוד כפל מבצעים.

עד כאן! אסור להוסיף תנאים לתו הקנייה שאינם מופיעים עליו או על התקנון המתלווה אליו. אם נתקלתם בעסק שעושה כן או שמפר את תנאי השימוש בתווים, תוכלו להגיש תלונה לרשות לסחר הוגן.

עודף: אם שילמתם בתווים וקיבלתם עודף בצורת זיכוי, חייב בעל העסק לאפשר את מימוש הזיכוי בכל אחד מסניפיו, אבל הוא רשאי להגביל את השימוש בזיכוי בסניף הנושא שם מסחרי אחר.

הכול צפוי והרשות נתונה: על התו צריכים להופיע באותיות ברורות ובולטות:

•שם מנפיק התו.

•מועד ההנפקה.

מועד פקיעת התוקף: תו מוגבל בזמן יהיה תקף לחמש שנים לפחות מיום הנפקתו. אבל שימו לב! אם נגד מנפיק התו ניתן צו פשיטת רגל או צו פירוק, המחזיק בתווים לא יוכל להשתמש בהם עוד.

רכישה פרטית של תווי שי: החברות המנפיקות את תווי השי מאפשרות גם לאנשים פרטיים לרכוש תווי שי בהנחה במסגרת גופים שונים, כגון חברות אשראי, איגודים מקצועיים ומסחריים. החלטתם לרכוש תווי שי, השוו מחירים והטבות בין החברות המנפיקות את התווים ובחרו בעסקה המתאימה לכם.

עם חרטות! רכישה בתווי שי היא עסקה רגילה ועל המוכר לציין את אפשרות החלפת המוצר ואת אחריותו למוצרים פגומים.

אם החזרתם מוצר שרכשתם בתווי קנייה וקיבלתם שובר זיכוי, בעל העסק רשאי להגביל את השימוש בזיכוי באותם תנאים מגבילים שמופיעים על גבי תו הקנייה.

סוף מעשה במחשבה תחילה:

• זכרו לשים את התווים בארנק כדי שלא תשכחו להשתמש בהם.

• אל תתפתו לרכישות מיותרות. לעתים קרובות עצם קיומם של התווים גורם לנו לרכוש יותר משתכננו.

• החליטו מראש מה בכוונתכם לרכוש בתווי השי.

• בדקו מראש באילו חנויות ורשתות מכבדים את התווים שקיבלתם.

• הקפידו לקרוא את האותיות הקטנות שבתווי השי לפני היציאה לקניות.

• זכרו כי לפעמים ברכישה אחת כדאי לשלם על חלק מהמוצרים בתווי קניה ועל חלקם שלא בתווי קנייה וזאת כשפיצול כזה מאפשר למקסם את ההנחות על הרכישה.

הטור באדיבות ארגון פעמונים

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן