איך להבריז מארוחת שבת?

המדריך המלא כיצד תנצלו מארוחת שבת בלתי רצויה אליה הוזמנתם, סידרנו עבורכם את התירוצים השימושיים החל משינה עמוקה וכלה בשלג מבהיק

חדשות כיפה יסכה אלפרוביץ´ 12/03/15 12:59 כא באדר התשעה

איך להבריז מארוחת שבת?
shutterstock, צילום: shutterstock

לא משנה אם אתם תושבי הביצה הירושלמית, או זו שבגבעת שמואל או תל אביב, נשואים או רווקים, עם ילדים או בלי, כולנו מכירים את ההזמנות לארוחת שבת, או לאירוח של שבת שלמה. אז לאלה מבינכם שמסתבכים עם הזמנות שהם לא רוצים להיענות להן, הכנו כמה תירוצים שימושיים.

לגזור ולשמור:

1. הילד מפתח משהו: מה בדיוק? לא ברור, אבל הוא עם חום ונראה קצת חלש? מצוין! זה התירוץ האולטימטיבי מבחינתכם, אף אחד לא ירצה לקחת אחריות על תינוק קטן וחלוש שעלול לחלות עוד יותר עקב ארוחת שבת מחוץ לבית.

2. ההורים הזמינו לשבת: כן בטח היינו ממש שמחים לבוא אליכם למצפה עשהאל לשבת, אבל חבל שלא התקשרתם לפני שעה בדיוק סגרנו שבת אצת ההורים, ולא, ממש אין מצב להבריז, לא נעים. כן בטח בטח, בפעם אחרת.

3. לא התעוררנו: קרה קורה ויקרה, כנראה בכל ארוחת ביצה. תמיד יש את זה שלא התעורר בבוקר בזמן, או רק 'נח כמה דקות על הספה בסלון' ולא הגיע בזמן לארוחה. נו, אז אמנם תירוץ בדיעבד, אבל אחלה תירוץ! רק צריך למצוא איפה ומה לאכול..

4. שלג: בעיקר לירושלמים ולאנשי ההר, אבל כל תחזית לשלג פוטנציאלי משמעה 'עוצר יציאות כללי'. אף ירושלמי לא יעז לצאת מהעיר ולהפסיד את השלג, ובטח ובטח לא יקח את הסיכון שבלהיתקע מחוץ לעיר למשך כמה ימים עד שהכבישים יפונו. ולכן כל הזמנה לשבת מחוץ לעיר תיענה בסירוב נמרץ.

5. כבר הוזמנו: תירוץ קלאסי ליושבי הביצה שבנינו, הזמינו אתכם לארוחה ואמרו לכם שגם האקס או האקסית שממש לא בא לכם לפגוש יהיו בה? 'אוי', ממש היינו שמחים להגיע, אבל כבר הוזמנו לארוחה אחרת ואמרנו שנגיע, לא נעים לבטל'. עובד תמיד. רק כדאי לוודא שאכן יש לכם ארוחה אחרת להיות בה.