שחנ"ש במוצ"ש: הפסיכולוג שלי

הנפש שלנו עדינה ומורכבת. בורא עולם התחשב בכך ולא רצה לקחת את עם ישראל במסלול של מלחמות, כי אז הם יישברו ויחזרו למצרים. הוא האריך להם את הדרך, העיקר שלא ייפגעו נפשית

חדשות כיפה אסף פני אל 31/01/15 19:14 יא בשבט התשעה

שחנ"ש במוצ"ש: הפסיכולוג שלי
Shutterstock, צילום: Shutterstock

יש לי פסיכולוג מדהים.

אני יכול להמליץ לכם עליו, כי הוא לא מוגבל בכמות המטופלים.

הוא גם לא לוקח כסף ואפילו לא אומר לי אחרי 50 דקות שנגמר לנו הזמן.

קוראים לו בורא עולם והוא הפסיכולוג הכי טוב שפגשתי.

לא משתכנעים? קודם אספר לכם למה אמא ואבא שלנו נשארים במוח שלנו לתמיד.

היי, אפשר להודות שכמעט לכולנו יש איזו בעיה במערכת היחסים עם ההורים. זה די מבאס, כי אנחנו כל כך מושפעים ממערכת היחסים הזו- שאנחנו לפעמים משליכים אותה על מערכות היחסים האחרות שלנו. אז פתאום אני מתייחס לאשתי כאילו היא אמא שלי או לבוס כאילו הוא אבא שלי.

יבואו כמה גאונים ויגידו: מה הבעיה?! פשוט תסגור את העניינים עם ההורים שלך. אתה כבר אדם בוגר- שב, דבר איתם, ותסגרו מעגל. אדון גאון, יש לך טעות. מה שממשיך לי בלב זה לא האבא והאמא האמיתיים שלי. זה אבא ואמא וירטואליים שנמצאים לי במוח ונצרבו לי שם מאז הילדות. אם היה למישהו אבא אלים- ואחרי 20 שנה הוא הפך להיות רקדן בלט מתקתק- ה"אבא הפנימי" שבלב עדיין יאיים וירביץ. אם אמא שלך התלוננה על כל דבר שעשית- אפילו אם היא תהפוך להיות אמא מבינה וסבתא נהדרת- אתה תמשיך לשמוע את התלונות שלה מהדהדות במוח.

טיפול פסיכולוגי זו חוויה תודעתית עמוקה ומורכבת. היא בנויה מקילוף שכבה אחר שכבה ותיקון של מחשבות מוטעות ואמונות עקומות. הפסיכולוג יכול מאוד להתאמץ, אבל הוא לא יכול להאיץ כזה תהליך של תיקון ה"הורים המופנמים" שצרובים בפנים.

בני ישראל נולדו עבדים. חסרי זכויות, מוכים, חצאי-אדם. בליל הסדר, אנחנו קוראים את המכות במהירות, אך במציאות- כל מכה ארכה כחודש (!). אחרי שנה של מכות, התודעה של עם-ישראל הצליחה להשתחרר חלקית מהעבדות הפנימית, זאת שצרובה במוח. אחרי זה הם לקחו את הכבש (האליל של מצרים) ושחטו אותו לעיני המצרים. לסיום, בורא עולם סידר להם פגישה טיפולית אחרונה- חווייתית יותר מכולן- קריעת ים סוף.

הנפש שלנו עדינה ומורכבת. בורא עולם התחשב בכך ולא רצה לקחת את עם ישראל במסלול של מלחמות, כי אז הם יישברו ויחזרו למצרים. הוא האריך להם את הדרך, העיקר שלא ייפגעו נפשית. המסקנה שלי: כדאי לשבת בנוח על כורסת הטיפולים ולא לנסות לסיים טיפול בכמה חודשים. תנו לפחות שנה לתהליך לקרות וגם אם עולה לכם התנגדות- תאמינו שהנפש שלכם יותר מורכבת מערכה להרכבה עצמית של איקאה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן