שבוע הבריאות: סופגניות נאכל בם לרוב

בחנוכה ישנה מצווה להעלות בקודש, אך אין מצווה להעלות במשקל. הנה כל הטיפים שיעזרו לכם להישאר רזים בחג השָׁמֵן

חדשות כיפה שרה בר אשר 21/12/14 13:49 כט בכסלו התשעה

שבוע הבריאות: סופגניות נאכל בם לרוב
חנה פנט, צילום: חנה פנט

בחנוכה ישנה מצווה להעלות בקודש, אך אין מצווה להעלות במשקל. הנה כל הטיפים שיעזרו לכם להישאר רזים בחג השָׁמֵן

1. הסופגניות מפציעות אל חיינו רגע אחרי פירוק הסוכה, ומבשרות ש"אחרי החגים" על כל הדיאטות שבו הגיע. אז אל תגידו שכעת חנוכה, ושפעם בשנה מותר לאכול סופגנייה, אלא תיספרו את כל הסופגניות שאכלתם בכל פעם שנכנסתם לסופרמרקט וריח הסופגניות מילא לכם את כל הסינוסים שבמרומי האף. שנאמר: "וספרתם לכם ממחרת השבת" ("חכמים" דורשים שהכוונה לשבת בראשית...).

2. בסופרמרקטים ובמאפיות ניתן למצוא סופגניות בשלושה גדלים: סופגניות ביס ששוקלות 25 גרם, סופגניות מיני ששוקלות 35 - 40 גרם. וסופגניות בגודל קלאסי במשקל של 80 גרם. סופגנייה במשקל 40 גרם עם ריבה ואבקת סוכר תורמת 170 קלוריות. כשמוותרים על הריבה ואבקת הסוכר, חוסכים 30 קלוריות. אם אוכלים סופגנייה עם ציפויים מיוחדים, ניתן להגיע גם לתרומה מכובדת של 317 קלוריות, בגין כל סופגנייה במשקל של 40 גרם.

3.מחליטים שהשנה אוכלים רק סופגנייה אחת. וזהו. את "סופגניית האושר", כדאי לאכול ביום האחרון של החג. למה? כי אם אוכלים אותה כבר ביום הראשון, קיים סיכוי וסיכון שנאכל סופגנייה בכל אחד מערבי החג.

4. לא מכניסים יוונים הביתה ובטח שלא מכניסים אויבים. לכן, לא קונים סופגניות, ומסתפקים בניסיון שמסיבות החנוכה השונות מעמידות בפנינו. (שנאמר... :"אל תביאנו לא לידי ניסיון ולא לידי ביזיון...").

5. אופים לביבות ולא מטגנים אותם, שנאמר...: "אימי אפתה לביבה לי... וגו'". ולא נאמר אימי טיגנה לביבה לי. בתערובת להכנת הלביבה שמים שמן זית, לזכר נס פך שמן הזית ולא מטגנים בשמן קנולה, משום ששמן זה לא קשור לנס.

6. עוד בעניין זכירת נס פך השמן, מומלץ להכין מטבלים של שמן זית. להלן מתכון למטבל רוטב שמן זית ולימון: 1/2 כוס שמן זית כתית מעולה, מיץ מ- 2 לימונים, 1/2 כפית אבקת חרדל, 1/2 כפית מלח, 1/4 כפית דבש לא מחומם. מניחים את כל החומרים בקערה, וטורפים לתערובת אחידה.

7. לסיום חשוב לדעת, יום אחרי חנוכה מפציעים אל חיינו אוזני ההמן. מתברר שאין רגע דל, וכל פסטיבל הוא הזדמנות לסקנדל.

חנוכה שמח ושיהיה לשובע ולרזון.

הכותבת היא נטורופתית וראש בית הספר "בריאה" לרפואה משלימה במכללת אורות ישראל