חלומה של כל נערה דתייה

בעוד הרבנים ממשיכים להתדיין ביניהם האם הבנות צריכות ללכת לצבא או לשירות לאומי, הנערות עצמן מצביעות ברגליים. כתב כיפה יצא לבדוק מהם חמשת התפקידים הטובים ביותר לבנות בצה"ל ובשירות הלאומי

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 14/01/14 18:46 יג בשבט התשעד

חלומה של כל נערה דתייה
דובר צהל, צילום: דובר צהל

צה"ל:

בקרית שליטה בחיל הים

ידעתם שכל חופי ישראל מרושתים במצלמות? תתפלאו אבל כן. אתם תתפלאו עוד יותר לשמוע שמאחורי המצלמות עומדות החיילות הדתיות, העיניים של המדינה. הן עוצרות פיגועים, מחלצות נעדרים, מלוות את מבצעי שייטת 13 ומכוונות ספינות טילים. בקריות השליטה בחיל הים מנהלות את הזירה הימית הצה"לית הישר ממסך המחשב שלהן ובאמצעות מתן הוראות בקשר ללוחמים בשטח. מיועד לבנות דתיות שלא מפחדות מעבודה מאומצת ועם אידאלים ומוטיבציה חזקים.

מודיעין

מחקרים מראים שנשים מדברות הרבה יותר מגברים. לא כשמודבר על החיילות הדתיות של חיל המודיעין שנחשפות למידע ולפרויקטים הרגישים והסודיים במדינה. החיילות עם החצאיות משתלבות ביחידות מודיעי המסווגות ביותר כמו 8200 ונוספות. הן מפתחות אמצעי האזנה ומנתחות חומרי מודיעין מסווגים. מצד אחד הן לא יכולות לספר בבית על מה שהן עושות אך מצד שני הן יודעות את כל שכולנו היינו רוצים לדעת.

פקחית טיסה

"רד אלינו אווירון" הוא לא סתם שיר, בשבילן הוא שגרת חיים. מטוסי אף 16 שממריאים למבצע בעזה, הרקולסים שנוחתים עם ציוד צבאי ומסוקי קוברה שיוצאים לסיור בלבנון- איך גורמים לכל אלה שלא להתרסק האחד על השני? לחיילות הדתיות יש את התשובה. על מגדלי פיקוח ובחדרי הבקרה יושבות החיילות הדתיות, מנווטות את הטייסים ומנהלות את השמים המבצעיים של מדינת ישראל. במדי הבג' של חיל האוויר הן יסתובבו בבסיס, אם לבית הכנסת או חדר האוכל ויוזנקו, לעיתים גם באישון לילה, למבצע תקיפה אווירי.

לוחמת!

אחרי שנות לימוד באולפנה העדינה וענוגה אין כמו לקנח בשלוש שנים של שטח וזיעה. בשנים האחרונות מתגייסות חיילות דתיות למחלקה הנשית של חיל האיסוף הקרבי, מחלקה של נשים בלבד המותאמת לבת הדתייה. הן רצות, זוחלות ומתאמנות בכדי שלא יופתעו בזמן אמת. תפקידן של הלוחמות הדתיות הוא לאתר איומים ולאסוף חומרי מודיעין מהשטח, וככל שהן קרובות יותר לאויב כך המידע טוב ואמין יותר אך גם מסוכן יותר. הן לומדות לתפעל טכנולוגיות מיוחדות ייעודיות ומאתגרות שוב את השאלה מי הוא המין החזק.

מורה חיילת בצור ים

בדומה לשירות הלאומי, צה"ל מציע לבנות הדתיות אל מעט תפקידים חינוכיים על מדים. זה יכול להיות הדרכת טיולים, פיקוד על נערי מכ"מ בבסיס מחווה אלון אך אחד המיוחדים שבהם הוא מש"קית בתיכון הטכנולוגיה צור ים. צור ים הוא בית ספר בבעלות סטף ורטהיימר שנועד לקדם בני נוער במקצועות טכנולוגיים. בית הספר בו ישרתו החיילות הדתיות ממוקם בתוך בסיס חיל הים בחיפה ומכשיר את התלמידים גם למקצועות הים. מי שתלווה את התלמידים יהיו החיילות הדתיות שידריכו אותם וילמדו ואף יכשירו אותם למקצועות הים והשייט. לבנות שחינוך וקידום נוער בוער בנשמתם, וגם כאלה שאוהבת ים וגלים.

שירות לאומי:

בית הנשיא

ביקור אובמה או טלפון מנשיא צרפת הם רק חלק משגרת יומן של בנות השירות הלאומי מטעם עמותת עמינדב בבית הנשיא בירושלים. לאחר קפה הבוקר של האזרח מספר אחת במדינה, הנשיא שמעון פרס, הן פועלות במחלקה לתקשורת בבית הנשיא ומסייעות למערך יחסי הציבור. אורחים המגיעים לביקור עם פרס לא ידרכו בבית הנשיא ללא ליווי של בנות השירות שלא שוכחות לבצע תמונות סלפי עם שועי עולם. אז נכון שעם פרס זה מרגיש כמו עוד תפקיד שירות בבית אבות אך בדיוק בשל כך טוב שמישל אובמה מגיעה מדי פעם כדי לרענן להן את האווירה.

שב"כ ומשרד הביטחון

יש מקומות בהם ההוא מהסיירת הופך לשיחת החבר'ה אך יש מקומות שבת השירות עוקפת אותו בסיבוב. אנחנו מדברים בעיקר על בנות השירות הלאומי המשרתות במשרד הביטחון ובשירות הביטחון הכללי (שב"כ) ונחשפות לפעילות הכי רגישה של כוחות השב"כ. שירות הלאומי במוסדות החסויים מטעם עמותת בת עמי מאתגר במיוחד ומתאים לבנות שחשאיות היא השם השני שלהן. תכנון לאומי, ניהול מידע ביטחוני ומדיני, דיפלומטיה ומחקר ופיתוח טכנולוגית הם חלק מהאגפים בהם ניתן לראות שרוולונים ולשמוע אודי דוידי.

חוות סוסים

אתם מוכרחים להודות שכשאומרים לכם 'שירות לאומי', הדבר האחרון שעולה לכם לראש היא חוות סוסים. אז זהו, שיש דבר כזה. האגודה להתנדבות ובת עמי שולחות מדי שנה בנות שירות לסייע לחוות סוסים בטבריה ובדולב. הן לא משתתפות במערבונים וגם לא מחסלות אינדיאנים אלא מטפלות בבני נוער בחווה. הן יוצאות איתם לרכיבה, מסרקות איתם את הסוסים וגם מנקות את האורווה מצואה - שירות לאמיצות בלבד.

משרד החוץ

יש בנות שירות עם חצאיות ג'ינס ותיק גב הגדול ממשקלן האישי ויש בנות שירות בחליפות מחויטות. ככה זה כשאת דיפלומטית. כ-45 בנות שירות משרתות כיום במשרד החוץ מטעם האגודה להתנדבות. הן יוצרות קשר עם ארגונים בין לאומיים, ממשלות זרות ושגרירויות, הכל כדי לקדם את ישראל בעולם. את השירות היוקרתי במשרד החוץ יתחילו לא לפני שחתמו על שנתיים שירות מלאות כאשר השנה הראשונה משמשת בעיקר ללמידת השפה הייחודית של הארגון, האנשים, האווירה ואופי התפקיד.

חו"ל

אלפי קילומטר מהבית, להתנתק מהחברות משך יותר מחצי שנה, ולשרת שירות אינטנסיבי - נשמע מבאס? אל תרחמו על בנות השירות הלאומי שעושות את שירותן אי שם מעבר לים. ארצות הברית, קנדה, אורגוואי, אנגליה, צרפת, רוסיה, שוויץ ואוסטריה הם רק חלק מהיעדים אליהם מטיסות עמותות בת עמי והאגודה להתנדבות את בנות השירות הלאומי. בנות השירות הופכות לחלק בלתי נפרד מהקהילה היהודית במקום, מקדמות את הקשר עם התפוצות ומשתלבות בתקני חינוך שונים ועל דרך מפזמות לעצמן את "הייתי בפריז וגם ברומא..". הן יחזרו לארץ רק פעם אחת במשך השנה לתקוות הוריהם שימצאו שם גם חתן. בדרך לשירות לאומי עוצרים בדיוטי פרי.