יער ליום אחד יינטע בכיכר רבין בתל אביב

כחלק ממיזם חברתי לקירוב לבבות בין משפחות דתיות וחילוניות יוצבו בכיכר לקראת ט"ו בשבט 150 עצי פרי בגובה 2.5 מטרים. בסוף טקס שיתקיים יתלו תלמידים משאלות על העצים

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/01/14 18:18 יג בשבט התשעד

יער ליום אחד יינטע בכיכר רבין בתל אביב
Shutterstock, צילום: Shutterstock

יער ייחודי למדי שיכלול כ - 150 עצי פרי ממשפחת עצי ההדר יוצב לקראת ט"ו בשבט, שיצוין ביום חמישי הקרוב, בכיכר רבין כחלק ממיזם חברתי לקירוב דתיים וחילוניים סביב חגי ישראל. העצים, יכללו בעיקר עצי לימון ותפוז סיני בגובה של 2.5 - 3 מטרים כל עץ במתחם בן כחצי דונם. בבוקר יום החג (חמישי) יתקיים טקס ט"ו בשבט במתחם, בנוכחות תלמידי בתי ספר מתל אביב כאשר בסופו יכתבו התלמידים משאלות אשר ייתלו על העצים.

המיזם, בשיתוף עיריית תל אביב, הוא פרי יוזמתם של אנשי ארגון 'קרוב ללב' שפועל לאורך השנה לקירוב לבבות בין דתיים וחילוניים סביב חגי ישראל, וממנף לאורך השנה את המכנה הערכי המשותף שנוצר בין משפחות דתיות וחילוניות בעת קיום מצוות החגים. כזכור, בחנוכה האחרון ארגון זה הציב את החנוכייה הגדולה בנמל תל אביב, אליה הגיעו כל ערב משפחות דתיות וחילוניות להדלקת נר משותפת.

לדברי נתנאל סימן-טוב, ראש ארגון "קרוב ללב": "החגים, הם הזדמנות מצוינת, לרענן את העובדה שבסוף אנחנו עם אחד עם מסורת אחת, אלפי המשפחות הנפגשות השבוע, לסדר ט"ו בשבט משותף, מזכירות לכולנו, שהכי טבעי זה לחגוג יחד, סביב השורשים שלנו".

לדברי אלון סולר, חבר מועצת העיר תל אביב: " "אני שמח וגאה לסייע לארגון קרוב ללב בהקמת המיזם, הנועד לקדם מטרה כה חשובה. רק טבעי שמיזם כזה יוקם כאן בעיר תל אביב-יפו, מרכז הפלורליזם והסובלנות של ישראל, העיר שבה כל אדם יכול להרגיש חופשי לחיות את חייו ע"פ דרכו".